arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵

پیش‌بینی عارف از جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی

محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت گفت: اعضای این فراکسیون در مورد سه وزیر پیشنهادی دولت به اجماع رسیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدرضا عارف در مورد جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی گفت: پیش بینی من این است که آقایان سلطانی‌فر ،‌صالحی امیری و دانش آشتیانی با رای خوبی در وزارتخانه‌های مربوطه مستقر خواهند شد چرا که همه نمایندگان اهمیت این سه و زرات خانه را می‌دانند.

محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت گفت: اعضای این فراکسیون در مورد سه وزیر پیشنهادی دولت به اجماع رسیدند.

وی افزود: در جلسه امروز-10 آبان- این فراکسیون فخرالدین دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حضور داشتند.

وی گفت: از زمانی که آقای رئیس‌جمهور سه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ، ورزش و فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس معرفی کرد، فراکسیون امید هم فعالیت خود را در این راستا آغاز کرد .

اهم اظهارات عارف به این شرح است:

*برخی اعضای فراکسیون سوالات کلی در این زمینه داشتند که ما این موضوع را در جلسه ای با نمایندگان دولت آقایان امیری و نوبخت مودر بررسی قرار دادیم و به سوالات و ابهامات دوستان پاسخ داده شد؛ البته ما وارد مصادیق نشدیم بلکه در مورد تعیین کابینه و ضرورت آن و جهت گیری دولت مباحثی مطرح شد و بلافاصله سه کمیته در فراکسیون تشکیل شد تا برنامه های سه وزیر پیشنهادی ، عملکرد و شایستگی را مورد بررسی قرار دهند.

*ما همچنین در شورای مرکزی فراکسیون مرکب از چهل نفر از اعضا که نمایندگان استان ها هستند در این رابطه به جمع بندی رسیدیم.

* جمع بندی کلی شورای مرکزی حمایت از سه وزیر پیشنهادی بود که انگیزه بالایی برای خدمت در کابینه دولت یازدهم دارند و بدون توجه به اینکه مدت فعالیت آن‌ها 8 تا 9 ماه است با نگاه دراز مدت برنامه های خود را ارائه دادند، اشراف خوبی بر مسائل داشتند و به سوالات چالشی دوستان پاسخ دادند.

*جلسه امروز فراکسیون امید جلسه نهایی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی بود که پس از ارائه گزارش کمیته ها آقایان سلطانی فر، صالحی امیری و دانش آشتیانی کلیات برنامه های خود را مطرح کردند ودر نهایت فراکسیون امید برای حمایت از سه وزیر پیشنهادی به اجماع رسید.

*مجلس دهم هم همراهی و هماهنگی خود را با دولت نشان دهد و به وزرایی که شایستگی لازم را برای این سه وزارت خانه مهم دارند اعتماد کند.

*پیش بینی من هم این است که آقایان سلطانی فر ،‌صالحی امیری و دانش آشتیانی با رای خوبی در وزارتخانه های مربوطه مستقر خواهند شد چرا که همه نمایندگان اهمیت این سه و زرات خانه را می دانند و اگر قرار باشد این وزارت خانه با سرپرست اداره شوند مشکلاتی برای این سه بخش به وجود می آید.

* به عنوان یک نماینده کوچک از همه همکارانم می خواهم فراتر از مسائل سیاسی و جناحی به موضوع رای اعتماد نگاه کنند و با رای بالای خود به وزرای پیشنهادی اجازه دهند دولت با قدرت کار خود را به پیش برد.

*آقای دانش آشتیانی در دوران دفاع مقدس معاون جنگ وزارت علوم بود و نقش مهمی در تشویق دانشجویان به حضور در جبهه ها ایفا کرد.

*آقای سلطانی فر نیز در زمان دولت اصلاحات استاندار و معاون استاندار بودند و فردی با انگیزه و علاقمند به حل و فصل مشکلات هستند که عملکرد موافقی در سازمان میراث فرهنگی داشتند.

آقای صالحی امیری هم چهره فرهنگی است که من ارتباط کاری نزدیکی با ایشان داشتم و مطمئنم با شناخت خوبی که از حوزه فرهنگ و هنر دارند می‌توانند در وزارت ارشاد موفق باشند و به مطالبات صاحبان فرهنگ، هنر و رسانه و چالش های بخش فرهنگ پاسخ دهند.

( با اشاره به طرح برخی گلایه ها از سوی اعضای فراکسیون امید نسبت به دولت) این گلایه ها انگیزه اصلی آن اصلاح کار و پیشرفت دولت است .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان