arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

مشارکت پیشکسوتان تئاتر و ادبیات در کمپین «کتاب جای گل»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پری صابری، قطب‌الدین صادقی، گلی امامی، حافظ موسوی و ... به این پویش فرهنگی پیوستند

پیشکسوتان تئاتر و اهالی ادبیات و جمعی از نویسندگان و مترجمان به کمپین «کتاب جای گل» پیوستند.

به گزارش انتخاب، چند چهره ادبی و تئاتری کشورمان در کمپین «کتاب جای گل» که به مناسبت یادبود محمدرضا رستمی، خبرنگار، منتقد و نویسنده عرصه فرهنگ و هنر به راه افتاده است، مشارکت کردند.

محمود دولت آبادی، نويسنده مطرح کشورمان ضمن ابراز تسليت، يك دوره از تمام آثار خود را در راستای طرح «کتاب جای گل» به كتابخانه شهرِ زادگاه رضا رستمی اهدا كرد. همچنين نویسندگان و مترجمانی چون گلی امامی، حافظ موسوی، اسدالله امرایی و محمدحسن شهسواری نيز حمايت خود را از اين طرح اعلام كردند و با ابراز تاسف و تسليت، بنا دارند نسخه‌ای از تمام آثار چاپ شده خود را به كتابخانه شهر اسدآباد ببخشند.

پس از حمایت هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون و چهره‌های ادبی، پیشکسوتان تئاتر نیز به حمایت از کمپین «کتاب به جای گل» پرداختند.

قطب‌الدین صادقی، کارگردان و بازیگر با سابقه تئاتر با انتشار پیامی ضمن ابراز همدردی و تاسف از فقدان محمدرضا رستمی، خبرنگار فرهیخته حوزه تئاتر به کمپین «کتاب جای گل» پیوست و از این پویش فرهنگی حمایت کرد.

همچنین پری صابری، کارگردان تئاتر نیز ضمن پیوستن به این کمپین از انجام چنین اقدامی در جهت فرهنگ و ادبیات ابراز خرسندی و خشنودی کرد. پیش از این لوریس چکناواریان از هنرمندان پیشکسوت موسیقی هم به این کمپین پیوسته بود.

احمد مسجد‌جامعی (عضو شورای شهر تهران)، سیدرضا صالحی‌امیری (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، غلامعلی حدادعادل (رییس فرهنگستان ادب فارسی و بنیاد سعدی)، سید‌عباس صالحی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد)، علیرضا تابش (رییس بنیاد فارابی)، محمد‌جواد ظریف (وزیر امورخارجه) و ... از جمله چهره‌های سیاسی و فرهنگی هستند که پیش از این از کارزار «کتاب جای گل» حمایت کرده‌اند. 

اعلام آمادگی موسسات انتشاراتی و فرهنگی برای اهدای کتاب به کمپین «کتاب جای گل» نیز همچنان ادامه دارد. در این راستا، ناشرانی چون مروارید، سرزمین اهورایی، بوتیمار، کارنامه، تیمورزاده، افکار، خجسته و موسسه ساناز سانیا در کنار موزه سینما، انتشارات نمایش و شهر کتاب‌های فرشته و میرداماد با اهدای کتاب به این پویش فرهنگی پیوسته‌اند.

در پوستری که به بهانه این کمپین و مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی طراحی شده، آمده است: «کتاب‌ها و کلمات، این دغدغه روزنامه‌نگاری بود که دلش می‌خواست جهان جای بهتری باشد. برای یادبود #رضا_رستمی، #کتاب_جای_گل بیاورید تا کتابخانه‌ای شود برای مردم شهرش و کودکان‌شان که پا روی شانه کتاب‌ها بگذارند و قد بکشند تا آرزوی رضا رستمی لااقل کمی رنگ واقعیت به خود بگیرد.»

مراسم بزرگداشت محمدرضا رستمی روز چهارشنبه (12 آبان) ساعت 18 در خیابان جمهوری، تقاطع حافظ، پردیس سینمایی چارسو، برپا خواهد شد.
نظرات بینندگان