arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵

در آخرین نظرسنجی‌ها؛ محبوبیت کلینتون به‌شدت کاهش یافته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آخرین نتایج نظرسنجی‌ها درباره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان می‌دهند که محبوبیت نامزد دموکرات‌ها به شدت کاهش یافته در حالی‌که رقیب وی در بهترین موقعیت قرار گرفته است.

به گزارش انتخاب، به نقل از دویچه‌وله، نگرانی در میان دموکرات‌های آمریکا یک هفته قبل از شروع انتخابات ریاست‌جمهوری، افزایش یافته است. آنها به شدت مشغول برطرف کردن آسیب‌هایی هستند که گشودن مجدد پرونده ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» به آنها وارد کرده است.

یک هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که جانشین «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری کنونی در آن روشن خواهد شد باقی مانده است. این انتخابات روز هشتم نوامبر (۱۸ آبان) برگزار می شود. آخرین نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری در مجموع شرایط بهتری دارد.

در آخرین نظرسنجی مشترک روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» و شبکه خبری «ان‌بی‌سی»، دونالد ترامپ با ۴۶ درصد آرا، یک درصد از رقیب حزب دموکرات خود، هیلاری کلینتون پیشی گرفته است. کلینتون در این نظرخواهی ۴۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

کاهش محبوبیت کلینتون با سخنان رئیس اف‌بی‌آی مبنی بر گشودن مجدد پرونده ایمیل‌های او رابطه‌ای مستقیم دارد. «جیمز کومی‌» رئیس اف‌بی‌آی اعلام کرده است که بررسی مجدد پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون آغاز خواهد شد. رئیس اف‌بی‌آی گفته است که کشف ایمیل‌های جدید سبب شده که پرونده کلینتون و استفاده وزیر خارجه پیشین آمریکا از سرور شخصی دوباره به جریان بیفتند.

«رابی موک» هماهنگ کننده برنامه‌های انتخاباتی هیلاری کلینتون بار دیگر رئیس اف‌بی‌آی را متهم کرد که در گشایش مجدد پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون بیشتر به علایق حزبی خود وفادار بوده، نه به بی‌طرفی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان