arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
امیرعبداللهیان در دیدار با حوراء صدر؛

امام موسی صدر نقش اساسی در پی ریزی مقاومت و وحدت در لبنان داشته است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با حوراء صدر گفت: امام موسی صدر نقش اساسی در پی ریزی مقاومت و وحدت در لبنان و جهان داشته است.

به گزارش انتخاب، حسین امیرعبداللهیان امروز- چهارشنبه- در دیدار با حوراء صدر فرزند امام موسی صدر با ابراز امیدواری برای به ثمر رسیدن تلاش‌ها جهت تعیین وضع نهایی پرونده پیچیده امام موسی صدر افزود: شخصیت امام موسی صدر نزد ملت ایران از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل ادامه داد: قطعا پیگیری اخبار تعیین سرنوشت و حوادث مربوط به این شخصیت انقلابی و اسلامی از اولویت بالایی برخوردار است.
امیرعبداللهیان با بیان اینکه امام موسی صدر یکی از شخصیت‌های پیشگام در عرصه مقاومت و بیداری اسلامی به شمار می‌رود، افزود: اینکه هنوز نمی‌توان با قاطعیت از شهادت امام موسی صدر سخن گفت نقطه اتکاء و روزنه‌ امیدی برای تلاش بیشتر و جدی‌تر پیگیری پرونده وی است و تعیین سرنوشت امام موسی صدر برای مردم ایران، لبنان و محور مقاومت یک ضرورت به شمار می‌رود.
امیرعبداللهیان همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های پارلمانی در جهت رفع ابهامات موجود در پرونده امام موسی صدر تاکید کرد و ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در بکارگیری ظرفیت‌های خود در راستای به نتیجه رسیدن پرونده این شخص بزرگوار هیچ فرصتی را از دست نخواهد داد.

** پیگیری پرونده امام موسی صدر نیاز به همت و اراده خستگی ناپذیر دارد
«حوراء صدر» نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین پیگیری‌های به عمل آمده در پرونده امام موسی صدر تسریع و تسهیل در پیگیری این پرونده و همکاری بیشتر تهران- بیروت را خواستار شدند.
وی با بیان اینکه امام موسی صدر نامی آشنا برای همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است، خاطرنشان کردند: بازسازی هویت، انسجام و عزت تاریخی شیعیان لبنان و پرچمداری حرکت گفت‌وگوی ادیان و تقریب مذاهب از جمله مهم‌ترین اقدامات این عالم بزرگوار بود.
فرزند امام موسی صدر با تاکید بر اینکه خانواده امام موسی صدر علیرغم گذشت مدت زمان طولانی همچنان پیگیر پرونده وی هستند، تصریح کردند: پیگیری پرونده امام موسی صدر نیاز به همت و اراده خستگی ناپذیر دارد که امیدواریم با همکاری مراجع و مسئولان جمهوری اسلامی ایران پیگیری های 38 ساله در رابطه با وی به نتیجه دلخواه برسد.
به گزارش خانه ملت، سیدموسی صدر مرجع دینی و سیاسی شیعیان و موسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود که در 9 شهریور 1357 طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی ناپدید شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان