arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

گزینه مورد نظر صهیونیست‌ها کیست؟ کلینتون یا ترامپ؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جدیدترین نظرسنجی انجام شده از سوی یک موسسه اسرائیلی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می‌دهد اسرائیلی‌ها هیلاری کلینتون را به دونالد ترامپ ترجیح می‌دهند.

به گزارش انتخاب، تنها 4 روز به برگزاری انتخابات آمریکا باقی مانده است و یک نظرسنجی جدید نشان می دهد بیشتر صهیونیستها ترجیح می دهند هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات، رئیس جمهور آمریکا شود.

نظرسنجی موسسه پژوهشی "رفی اسمیت" از 500 شرکت کننده حاکی از آن است که 49 درصد شرکت کنندگان، وزیر سابق وزارت امور خارجه آمریکا را برای پست ریاست جمهوری این کشور مناسب می دانند. این درحالی است که فقط 32 درصد موافق ریاست جمهوری ترامپ هستند.

19 درصد شرکت کنندگان از اعلام نظر خودداری کردند.

این نظرسنجی نشان داد، شرکت کنندگانی که به احزاب جناح راست اسرائیل رای داده اند، از انتخاب نامزد جمهوری خواه برای ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرده اند. تنها 39 درصد از حامیان حزب راست گرای "لیکود" پیروزی کلینتون بر ترامپ را ترجیح داده اند و 44 درصد به پیروز ترامپ رای داده اند. بیش از 50 درصد از شرکت کنندگان حامی حزب "خانه یهودی" نیز اعلام کرده اند ترامپ گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری آمریکاست. تنها 30 درصد از این حزب به کلینتون رای داده اند.

با این حال، نظر سنجی در مرکز سیاسی احزاب صهیونیستی، ارجحیت کلینتون بر ترامپ کاملا واضح بود. 84 درصد از چپگراهای اتحادیه صهیونیستی و 58 درصد از راست گراهای حزب "یش عتید" از پیروزی هیلاری کلینتون حمایت کرده اند که در مورد ترامپ به ترتیب 7 و 23 درصد بوده است.

پیش از این، نظرسنجی های رسمی موسسه دموکراسی رژیم صهیونیستی و دانشگاه تل‌آویو نشان داده است صهیونیستها انتخاب کلینتون به ترامپ را برای ریاست جمهوری آمریکا ترجیح می دهند.
نظرات بینندگان