arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵

جزییات حمله به درمانگاه خیریه شهید موسوی تهرانپارس/اظهارات پلیس و مدیر درمانگاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کلانتری 126 تهرانپارس با تکذیب هرگونه حمله شبانه اراذل و اوباش به درمانگاه خیریه شهید موسوی مسجد الاقصی واقع در تهرانپارس تهران اعلام کرد که وجود اختلاف ملکی، زمینه ساز درگیری جزئی در این مکان شد.


به گزارش انتخاب، سرهنگ ضرغام امیری افرود: وقوع درگیری، حمله اراذل و اوباش، غارت اموال و ضرب و شتم بیماران در این درمانگاه، آنگونه که در فضای مجازی منتشر شده، صحت ندارد.
«به گفته مدیر این درمانگاه خیریه، افرادی که نقاب بر چهره داشتند درساعات اولیه بامداد جمعه 14 آبان به درمانگاه شهید موسوی واقع در منطقه تهرانپارس حمله کرده و دست به تخریب و تهدید کارکنان آن زدند.»
سرهنگ امیری یادآور شد: از 10 سال گذشته بین اداره اوقاف و هیأت امناء از یک سو و فردی به نام آقای موسوی که ادعای تولیت درمانگاه را دارد، اختلاف ملکی وجود دارد که پرونده ای نیز در این ارتباط در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.
رئیس کلانتری 126 تهرانپارس با اشاره به اینکه درمانگاه در طبقه بالای مسجد الاقصی قرار دارد، گفت: آقای موسوی که ادعای تولیت این درمانگاه را دارد بدون هماهنگی هیات امنای مسجد، پزشکی را در این درمانگاه مستقر کرده است.
سرهنگ امیری افزود: پنجشنبه شب گذشته، اعضای هیات امنا برای اعتراض به این رویه به درمانگاه مراجعه می کنند که یک درگیری جزئی در آنجا صورت می گیرد و اصلاً بیماری در آن درمانگاه وجود نداشت که مورد ضرب و شتم قرار بگیرد.
سرهنگ امیری خاطرنشان کرد: دو طرف درگیر، غارت اموال و حمله اراذل و اوباش را تکذیب کردند و اکنون پرونده در کلانتری تهرانپارس در حال بررسی است.

* روایت متفاوت مدیر درمانگاه شبانه روزی شهید موسوی
اظهارات رئیس کلانتری تهرانپارس در حالی وقوع حمله و غارت اموال را رد می کند که مدیر درمانگاه شبانه روزی شهید موسوی پیش از این با اشاره به جزییات این حادثه به خبرنگار ایرنا گفته بود: ساعت یک و 10 دقیقه بامداد جمعه طی تماس پرسنل درمانگاه مبنی بر حمله افراد نقاب پوش به محل مراجعه کردم.
سید مهدی موسوی تصریح کرد: این عده که خود را اعضای هیات امنا و نماز گزاران معرفی کردند، با تهدید اعلام کردند که اجازه فعالیت درمانی را به ما نخواهند داد.
موسوی ادعا می کند که 15 بیمار به هنگام حمله مردان نقابدار در این مرکز مشغول مداوا بودند که به اجبار این افراد متجاوز، درمانگاه را ترک کردند.
وی یادآور شد: دو نفر در این حمله مجروح شدند که به صورت سرپایی مداوا شدند.
مدیر درمانگاه شبانه روزی موسوی با اشاره به حضور به موقع ماموران پلیس در محل، مدعی شد که پلیس در این ارتباط دو نفر را نیز بازداشت کرد که یکی از آنها پس از چند ساعت آزاد شد.
وی در مورد میزان خسارت وارد شده به این مرکز درمانی اظهار کرد: علاوه بر تخریب درب، دیوار و شکستن شیشه، تجهیزاتی از جمله مانیتور و کیس رایانه، دستگاه اکسیژن و دی وی آر نیز به سرقت رفته است.
موسوی خاطر نشان کرد: این افراد مبلغ 20 میلیون ریال موجودی صندوق را نیز به یغما بردند.
براساس اظهارات موسوی، زمین درمانگاه در سال 62 توسط سید جمال موسوی خریداری و طبق قرارداد با اداره اوقاف، این ساختمان ساخته شد و سپس وقف عام گردید که در وقفنامه نیز بر وجود مسجد و درمانگاه تاکید شده است.

* مهر تایید معاون انتظامی فرماندار تهران بر روایت پلیس از حادثه
علی اصغر ناصربخت معاون سیاسی و انتظامی فرماندار تهران نیز عصر شنبه ضمن تایید روایت پلیس از این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: اختلاف بین هیات امنای منصوب اوقاف تهران و آقای موسوی که ادعای تولیت درمانگاه مذکور را دارد، عامل وقوع این حادثه بود.
وی با اشاره به وقوع درگیری جزئی در محل حادثه خاطرنشان کرد: در زمان این حادثه، هیچ بیماری در درمانگاه حضور نداشته است.
معاون فرماندار تهران یادآور شد: شکایت دو طرف این حادثه در مراجع قضایی در حال رسیدگی است. 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان