arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵

بازداشت دو معاون رئیس‌جمهور کره در ارتباط با رسوایی‌ اخیر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دستگاه قضایی کره جنوبی امروز (یکشنبه) دو تن از معاونان سابق رییس جمهوری این کشور را در ارتباط با پرونده‌های رسوایی سیاسی دستگیر کرد.

به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، پارک گئون های، رییس جمهوری کره جنوبی با حضور در یک برنامه تلویزیونی به صورت رسمی از مردم کشورش بابت این رسوایی سیاسی و اجازه دادن به یکی از دوستان دیرینه‌اش برای دخالت در امور سیاسی کشور، عذرخواهی کرد اما این عذرخواهی از خشم مردم کم نکرده و اوایل روز شنبه آنها دست به راهپیمایی گسترده ضد دولتی زدند و ده ها هزار تن نیز خواستار استعفای رییس جمهور شدند.

دادگاه منطقه ای سئول به دادستان های کره جنوبی این اجازه را داده تا "آهن جونگ بئوم" و "جونگ هو سونگ"، دو تن از مشاوران و معاون رییس جمهور را به اتهام رد و بدل کردن و دادن مدارک و اسناد محرمانه دولتی به چویی سون سیل، دوست دیرینه پارک گئون های دستگیر کرده و مورد بازجویی قرار دهند.

دادستان‌ها امروز همچنین "وو بیونگ وو"، مسئول سابق امور مدنی در دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی را برای پاسخ دادن به پاره‌ای سوالات مرتبط با رسوایی اخیر سیاسی در این کشور احضار کردند.

پارک گئون های این مساله را تایید کرده که متن سخنرانی های خود را برای ویرایش به چویی سون سیل می‌داده است.

رییس جمهوری کره جنوبی تلاش کرده تا با اخراج هشت تن از معاونان و نامزد کردن سه تن برای به دست گرفتن امور، اوضاع موجود را سامان دهد اما اپوزیسیون این اقدام از سوی وی را "تاکتیک انحرافی" توصیف کرده‌اند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان