arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵

هشدار یک مقام عراقی: کربلا همچنان از جانب صحرای الانبار تهدید می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس شورای استان کربلا ضمن محکوم کردن حمله تروریستی پنجشنبه گذشته به زائران ایرانی، افغان و عراقی در الشوملی واقع در جنوب حله مرکز استان بابل، گفت: کربلای معلا همچنان از جانب صحرای الانبار مورد تهدید قرار دارد.
 
به گزارش انتخاب؛ «نصیف جاسم الخطابی»، با برشمردن اهمیت صحرای الانبار و حفره های امنیتی در این منطقه، گفت: استان های مرکزی و جنوبی همچنان از جانب صحرای الانبار مورد تهدید قرار دارند.
 
وی با بیان این که «ما این مساله را اعلام کرده و هشدار داده ایم»، گفت: مناطق مرکزی و جنوبی عراق از این نقطه همچنان آسیب پذیر است و امکان تکرار حادثه الشوملی در آینده وجود دارد.  
 
الخطابی ، تاکید کرد که برای پوشاندن این حفره امنیتی باید تدابیری ویژه ای اندیشیده شود.
بابل از جمله استان های جنوب بغداد است که به دلیل وجود هسته های خفته و مخفی گروه های تروریستی و نیز هم مرز بودن با استان وسیع الانبار همچنان در معرض حملات تروریستی قرار دارد؛ اگرچه نیروهای امنیتی عراق و الحشدالشعبی در طول دو سال گذشته موفق شده اند یک لایه امنیتی کارآمدی را در اطراف این استان ایجاد کنند.  
 
در جریان حادثه حمله تروریستی پنجشنبه گذشته به زائرانی که در حال بازگشت از مراسم اربعین بودند، ده ها تن از زائران ایرانی، عراقی و افغان در جنوب حله مرکز استان بابل به شهادت رسیده و زخمی شدند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان