arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۵

انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان پایان یافت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 کمیته مرکزی انتخابات ازبکستان از پایان رای گیری و آغاز شمارش آرای در برخی از صندوق خبر داد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از «گازیتا ازبک»، کمیته مرکزی انتخابات ازبکستان از پایان رای گیری و آغاز شمارش آرای در برخی از صندوق خبر داد.
بر اساس گزارش این مرکز، رای گیری در صندوق های اخذ رای در این کشور در ساعت 20 به وقت محلی به پایان رسیده است و تعدادی از اماکن اخذ رای در خارج از کشور همچنان فعال هستند.

بنا به این گزارش،پس از اتمام زمان رای گیری صندوق ها با حضور ناظران بین المللی آغاز شده است و نتایج اولیه رای گیری تا ساعت 22 به وقت تاشکند اعلام خواهد شد.

کمیته مرکزی انتخابات ازبکستان افزود، تا ساعت 19به وقت محلی حدود 86/6 درصد معادل 17 میلیون و 700 هزار نفر در انتخابات شرکت کرده اند.

این مرکز ادامه داد، تاکنون هیچ تخلفی از شعب اخذ رای اعلام نشده است و انتخابات در کمال آرامش برگزار گردید.

انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان از ساعت 6 به وقت محلی در این کشور با اجرای سرود ملی آغاز شد.

در مجموع 9 هزار و 383 مراکز اخذ رای در این کشور فعال بوده‌اند.

همچنین 44 مرکز اخذ رای دیگر خارج از ازبکستان برپا شده است تا اتباع ازبک که در خارج به سر می‌برند بدون مشکل در انتخابات شرکت کنند.

گفتنی است که در میان جمعیت 30 میلیون نفری ازبکستان  20 میلیون نفر آن افراد واجد رای می‌باشند.

در انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان 4 کاندید از جمله «سرور آتمراداف» از حزب دموکراتیک «میلی تیکلانیش»، «شوکت میرضیایف» از حزب لیبرال دموکراتیک، «حاتمجان کتمان اف» حزب خلق دموکراتیک و «نریمان عمراف» از حزب سوسیال دموکراتیک «عدالت» برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری در این کشور رقابت می‌کنند.

میرضیایف که سال 2003 به عنوان نخست وزیر ازبکستان منصوب شد پس از درگذشت «اسلام کریم اف» 78 ساله ، به عنوان رئیس جمهور موقت کار خود را ادامه داد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان