arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

پژمان‌فر در سوال از وزیر علوم: آقای فرهادی! چرا در دانشگاه‌ها جلوی سخنرانی دلسوزان نظام گرفته می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آقای فرهادی! چرا از سخنرانی افراد ارزشمند در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌شود؟

به گزارش انتخاب، نصراله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه (17 آذرماه 95) در صحن علنی پارلمان در سوال از محمدفرهادی وزیر علوم و تحقیقات، اظهار داشت:‌ آقای وزیر! هرچند به عملکردها و موفقیت‌های خود اشاره کردید اما نکته مهم این است که دغدغه‌ها و انتظارات از وزرات علوم بیش اط موفقیت‌های شماست.

وی افزود: نگاه‌های سیاسی و جناحی و همچنین کوتاهی‌های مسئولان این وزرات‌خانه، دانشجوها و مسئولان دانشگاهی را سخت نگران کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به برگزاری 57 جلسه سیاسی،‌ 12 نشست مذهبی و 108 جلسه خارج از چارچوب نظام در سطح دانشگاه‌ها، گزارش شده 96 اردوی مختلط در سطح دانشجویی این ازدوها برگزار شده است. که جای تاسف دارد. آقای فرهادی پاسخ دهد چرا این اردوها در داخل دانشگاه برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی می‌شد؟

پژمان‌فر ادامه داد: آقای وزیر پاسخ دهد که چرا از سخنرانی افراد ارزشمند در دانشگاه‌ها جلوگیری می‌شود؟ همین رفتار را در 16 آذر شاهد بودیم که سخنرانی چندین نفر از دلسوزان و ارزشمند لغو شده است. وزیر باید پاسخگو باشد و البته مواضع آنها را هم اعلام کند. آیا انها بیشتر جلوی سخنرانی هنجارشکنان گرفته شد یا آنها که دلسوزان نظام هستند؟
منبع: فارس
نظرات بینندگان