arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۲۲۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

شکایتی از قوه قضائیه درباره «محمود صادقی» به هیئت نظارت نرسیده است

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: قرار شد این موضوع بین شکات و قوه قضائیه حل شود بنابراین در صلاحیت خود ندانستیم که اظهارنظری در این زمینه داشته باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: در مورد حساب های قوه قضائیه، هیچ شکایتی از قوه قضائیه از آقای صادقی در هیئت نظارت مطرح نشده است.

به گزارش انتخاب، محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران در خصوص جلسه امروز هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اظهار داشت: یکشنبه هفته جاری جلسه این هیئت برگزار شد که صرفا مربوط به بررسی موضوعات پیرامون محمود صادقی بود امروز هم میزبان یکی از مسئولان قضایی استان تهران و آقای صادقی بودیم.

وی ادامه داد: ابتدا میزبان آقای قطبی از دادستانی تهران بودیم که مباحث ایشان حول محور تعامل قوه قضائیه و مجلس در زمینه نظارت بر رفتار نمایندگان بود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تعیین مصادیق مجرمانه برعهده قاضی است و تعیین اینکه چه مسائلی در حیطه ایفای نقش نمایندگی است، نیز در این جلسه بررسی شد. برای تعامل بیشتر و ارتباطات بهتر و تسریع در رسیدگی پرونده ها با حفظ حرمت هر دو قوه، مسائلی مطرح شد.

جمالی همچنین گفت: آقای قطبی توضیحاتی در مورد سخنانی که آقای صادقی در گذشته داشته است، مطرح کرد. همچنین در مورد سخنرانی نماینده تهران در پردیس دانشگاه تهران پیرامون پرونده یاشار سلطانی نیز ارائه دیدگاه کرد و با خروج وی از جلسه پذیرای، محمود صادقی نماینده تهران بودیم.

وی افزود: در ارتباط با محمود صادقی سه پرونده مطرح است. یک پرونده مربوط به شکایت تعدادی از دانشجویان بورسیه دولت قبل است که معتقد بودند مورد تهمت و افترا قرار گرفته‌اند. از آنجایی که این مصاحبه و اظهارنظر محمود صادقی پیش از تایید اعتبارنامه وی بوده، بنابراین در آن زمان آقای صادقی نماینده محسوب نمی شود، گرچه منتخب مردم بوده است.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: قرار شد این موضوع بین شکات و قوه قضائیه حل شود بنابراین در صلاحیت خود ندانستیم که اظهارنظری در این زمینه داشته باشیم.

جمالی افزود: پرونده دیگر نیز مربوط به شکایت آقای ساداتی نژاد نماینده کاشان از صادقی در خصوص اظهارنظر محمود صادقی در زمینه بورسیه ها بود که در این زمینه ساداتی نژاد شکایت اولیه را به طور مستقیم به هیئت نظارت برنمایندگان ارائه داده است.

"هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مایل است که این موضوع با تفاهم بین دو نماینده حل شود و اقداماتی نیز توسط برخی از اعضای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان انجام شد که البته تا امروز این اقدام به نتیجه نرسیده و ساداتی نژاد شکایتی را به قوه قضائیه مطرح کرده ولی هنوز شکوائیه به هیئت نرسیده است تا ما بتوانیم در این زمینه اظهارنظری داشته باشیم".

وی اضافه کرد: مورد سوم در مورد سخنرانی محمود صادقی در پردیس دانشگاه تهران بود. در آنجا مطرح شده که تفهیم اتهام یاشار سلطانی انجام نشده است که در این زمینه قاضی پرونده علیه، آقای صادقی شکایتی را مطرح کرده و مدعی شده که این موضوعات صحت ندارد.

نماینده مردم فسا در مجلس برهمین اساس گفت: پس از ارائه توضیحات محمود صادقی و جمع بندی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان، به این نتیجه رسیدیم که برای بررسی بهتر و قانونی، این موضوع هم به قوه قضائیه واگذار شود تا آن را مورد بررسی قرار دهد.

جمالی در پایان گفت: بنابراین از آنجایی که پرونده اول در مورد آقای صادقی پیش از تصویب اعتبارنامه وی بود، هیئت نظارت نمیتواند در این زمینه اظهارنظر کند. در مورد شکایت دوم نیز از آنجایی که هنوز شکایتی از قوه قضائیه در رابطه با ساداتی نژاد ارسال نشده است، فعلا در ادامه راه هستیم. درمورد حساب های قوه قضائیه نیز هیچ شکایتی از قوه قضائیه از آقای صادقی در هیئت نظارت مطرح نشده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان