arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵

تازه‌ترین نقشه سوریه/ چه مناطقی در کنترل ارتش است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در بیشتر مناطق راهبردی این کشور در برابر تروریست‌ها دست برتر را دارند و در حال حاضر عملیات نیروهای سوری متمرکز بر ازاد سازی کامل شهر حلب دومین شهر بزرگ سوریه و مهمترین مقر عناصر تروریستی است.

به گزارش انتخاب؛ بدون شک این سوالی است که در 5 سال گذشته همواره از سوی مخاطبان مطرح شده اما در ماههای اخیر با عقب نشینی تروریستها از مناطق حساس، پیگیری تحولات میدانی سوریه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

در نقشه ذیل مناطق تحت کنترل دولت سوریه با رنگ سبز نشان داده شده و مناطق تحت کنترل نیروهای کرد با رنگ زرد به نمایش درآمده است.

مناطق اشغالی سوریه نیز در این نقشه با رنگ های قهوه ای ( گروه تروریستی داعش)، قرمز و آبی ( سایر گروه های تروریستی) نشان داده شده است.

تازه‌ترین نقشه سوریه/ چند درصد این کشور تحت کنترل ارتش است؟

استان دمشق؛ امنیت در پایتخت سوریه به طور کامل برقرار است و بخش های کوچکی از حومه غربی دمشق در اشغال عناصر تروریستی است.

در ماههای اخیر گروههای تروریستی بخشهای زیادی از مناطق غربی دمشق از جمله شهرکهای «داریا، معضمیه و خان شیخ»  را تخلیه کرده و به استان ادلب منتقل شده اند.

بخشهایی کوچکی از غوطه شرقی دمشق نیز در اشغال تروریستها قرار دارد. نیروهای سوری نیز با شهرک «دوما»، آخرین پایگاه تروریستها در شرق دمشق فاصله چندانی ندارند.

این در حالی است که بخشهایی از جنوب شرق استان دمشق همچنان در اشغال عناصر تروریستی است.

استان حلب؛ ارتش سوریه و نیروهای جبهه مقاومت در ماههای گذشته به پیروزی های چشمگیری در شهر حلب دست یافتند. شرق شهر حلب در گام نخست محاصره شد و در ادامه بیش از 70  درصد آن بازپس گرفته شده است.

اما در شمال استان حلب وضعیت میدانی با تجاوز دولت ترکیه پیچیده شده است. دولت ترکیه با دخالت نظامی مناطقی را اشغال کرده است. نکته قابل توجه این است که گروه تروریستی داعش به راحتی از مواضع خود در شمال حلب عقب نشینی و این مناطق را در اختیار ارتش ترکیه و سایر تروریستها قرار داد. ترکیه می گوید با ورود به شمال حلب مانع از تشکیل اقلیم کردستان در شمال سوریه و مرزهای جنوبی خود شده است. درگیریها میان همه طرفها برای تسلط به شهر راهبردی الباب در روزهای اخیر متوقف شده است.

تحولات میدانی در استانهای تحت اشغال عناصر تروریستی از جمله الرقه و ادلب در ماههای گذشته تغییری نکرده است و نیروهای سوری با وجود این که در استان دیرالزور محاصره هستند همچنان مقاومت می کنند و اجازه نفوذ تروریستها به فرودگاه این شهر را نمی‌دهند.

وضعیت میدانی در استانهای حسکه و درعا روند ثابت داشته است. وضعیت در استانهای السویدا، لاذقیه، حماه، حمص، طرطوس نیز تحت کنترل دولت سوریه است. 

درگیریها در استان قنیطره نیز به صورت پراکنده ادامه دارد و تلاش تروریستها برای اشغال حومه غربی استان دمشق تاکنون نتیجه ای نداده است.

قابل ذکر است که مناطق تحت کنترل گروههای تروریستی در سوریه از جمله شرق استانهای حمص و غرب دیرالزور بیابانی و خالی از جمعیت است. مناطق نفت خیز سوریه در این مناطق واقع شده و تروریستها نفت را به مرزهای شمالی منتقل و با همکاری دولت ترکیه به فروش می رسانند.

شهرک های الفوعه و کفریا با بیش از 40 هزار جمعیت همچنان در محاصره عناصر تروریستی در استان ادلب هستند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان