arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۲ - ۱۹ آذر ۱۳۹۵

تشکیل جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی با ظریف

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تشکیل جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی با ظریف/مجلس به وظیفه ذاتی خود در نظارت بر برجام عمل خواهد کردسخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: جلسه ویژه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پیرامون نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها برگزار خواهد شد.

به گزارش انتخاب؛ حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، درباره تمدید تحریم‌های ده ساله علیه کشورمان از سوی کنگره آمریکا اظهارکرد: با توجه به اینکه این موضوع نقض صریح برجام محسوب می‌شود و آمریکایی‌ها بدعهدی خود را در این توافق به اثبات رساندند کمیسیون امنیت ملی مجلس مطابق وظایف رسالتی خود که آیین‌نامه برایش تعیین کرده موضوع اجرای برجام را به صورت مستمر دنبال می‌کند.

وی افزود: ما تا به امروز جلسات متعددی را با تیم مذاکره کننده از جمله ظریف و عراقچی داشته‌ایم که بدون شک این روند با توجه به شرایط فعلی برجام ادامه‌دارخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها مجلس و کمیسیون امنیت ملی به جهت وظیفه ذاتی خود و تکلیفی که به آن ابلاغ شده است جلسه ویژه‌ای را با تیم مذاکره کننده هسته‌ای تشکیل خواهد داد تا روند اجرای برجام را بررسی کند.

نقوی حسینی با اشاره به اینکه هنوز زمان قطعی برگزاری این نشست با تیم مذاکره کننده هسته‌ای مشخص نیست تصریح کرد: بدون شک با توجه به روند فعلی اجرای برجام واینکه دولتمردان ما نیز تأکید داشته‌اند که اجرای تحریم‌های ده ساله علیه ایران نقض صریح برجام است، دستگاه وزارت خارجه کشورمان باید توضیح  جامع و کاملی را دراین باره به نمایندگان ملت ارائه دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم دولت نسبت به اقدامی که آمریکایی‌ها انجام داده‌اند با یک رویکرد مناسب و با حفظ حقوق ملت ایران وارد عمل شود.


منبع: میزان
نظرات بینندگان