arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۲۰ آذر ۱۳۹۵

استقبال آرام کرملین از موضع مشاور ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  کرملین از اظهارات مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا که در برگیرنده تغییر در سیاست های ضدروسی کنونی کاخ سفید و همچنین احتمال به رسمیت شناخته شدن الحاق کریمه به روسیه است، استقبال آرام نشان داد.


به گزارش انتخاب ، کارتر پیچ مشاور رئیس جمهوری منتخب آمریکا که در مسکو حضور دارد از برنامه دولت آینده این کشور برای تغییر سیاست های ضدروسی به ویژه موضوع الحاق سبه جزیره کریمه به روسیه خبر داد که اتحادیه اروپا مخالف جدی آن است.
 
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین پس از انتشار سخنان مشاور ترامپ اعلام کرد که روسیه تا زمان پایان کار دولت کنونی آمریکا (اول بهمن) به مواضع رسمی توجه می کند.
پسکوف اظهار کرد: روسیه مواضع کنونی دولت آمریکا را در بررسی های خود مد نظر قرار می دهد.
 
پیچ روز جمعه به صراحت گفت که پس از دوره مسئولیت باراک اوباما (20ژانویه 2017)، سیاست آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ در قبال روسیه و مساله اوکراین تغییر می کند.
 
مشاور رئیس جمهوری منتخب آمریکا که از سه روز پیش برای انجام مذاکرات برنامه ریزی شده به مسکو سفر کرده است، در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا اظهار کرد: امکان رهایی واشنگتن از اطلاعات نادرست در باره مساله شبه جزیره کریمه و تغییر خط مشی سیاسی در باره پذیرفتن الحاق این منطقه به روسیه وجود دارد.
 
از سوی دیگر با توجه به اینکه پیچ تا سه روز دیگر برای ادامه مذاکرات در مسکو حضور دارد، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در باره احتمال دیدار او با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، نامه ای در این زمینه دریافت نشده است.
 
ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی، افزون بر تحسین پوتین به عنوان یک رهبر قدرتمند در برابر اوباما، مواضع دوستانه خود در برابر روسیه را حتی به مسائل مرتبط با اوکراین کشاند و تعامل همراه با کاهش تنش بین واشنگتن و مسکو را سودمند خواند.
 
اختلاف اصلی کنونی غرب و مسکو بر سر الحاق شبه جزیره کریمه در دریای سیاه به روسیه در سال 2014 است که با برگزاری یک همه پرسی از اوکراین جدا شد.
 
این منطقه 25 هزار و 500 کیلومتری که اکنون دو میلیون و 413 هزار تن جمعیت شامل یک میلیون و 450 هزار روس، 576 هزار اوکراینی و 245 هزار تاتار است، سال 1954 توسط نیکیتا خروشچف رئیس جمهوری وقت شوروی سابق که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور اضافه شده بود.
 
اتحادیه اروپا هر شش ماه یک بار تحریم های اعمالی ضدروسی را تمدید و دامنه آن را گسترده تر می کند و اگر ترامپ سیاست ضدروسی بسیار سختگیرانه اوباما را ادامه ندهد، بخش اصلی اثر این تحریم ها از بین می رود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان