arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۵
روز دانشجو تنها ۳ سخنرانی لغو شد

کمیته بررسی لغو سخنرانی مطهری به جمع‌بندی نهایی رسید؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیر کل سیاسی وزارت کشور گفت: در روز دانشجو که یکی از مهم‌ترین روزها در تقویم کشور است، تنها ۳ سخنرانی لغو شد که نسبت به سال‌های گذشته تعداد کمتری محسوب می‌شد.

به گزارش انتخاب؛ محمد‌امین رضازاده درباره سیاست‌های کلی وزارت کشور در چند ماه باقی‌مانده به انتخابات در قبال برگزاری مراسم‌ها و سخنرانی‌ها گفت: سخنرانی، تجمع و راهپیمایی در هنگام انتخابات، باید بر اساس آیین‌نامه‌ها و قانون احزاب صورت بگیرد. همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی می‌توانند طبق قوانین انتخابات اظهارنظر داشته باشند و عقاید خود را بیان کنند و ما نیز وظیفه داریم امنیت آنان را تامین کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: در بحث قانون و آیین‌نامه‌های انتخاباتی هیچ‌گونه خلاء قانونی وجود ندارد و سیاست وزارت کشور در این مورد کاملا روشن و مشخص است؛ هرگونه اقدام انتخاباتی باید در چارچوب قوانین موجود صورت بگیرد.

رضازاده به برگزاری مراسم در روز دانشجو اشاره و اظهار داشت: در ۱۶ آذر که به نام دانشجو نامگذاری شده در سراسر کشور مراسم‌های متعددی برگزار شد، عده‌ای سعی داشتند که با جوسازی‌های موجود تنش‌هایی را به وجود بیاورند که خوشبختانه تمام مراسم‌ها در روز دانشجو و روزهای بعدی که با این عنوان برگزار شد، در فضای آرام و به دور از حاشیه به کار خود پایان دادند. در میان تمامی تجمعات و سخنرانی‌هایی که صورت گرفت گرفت، تنها ۳مراسم لغو شد که نسبت به سال‌های گذشته کمترین تعداد لغو سخنرانی را در این روز شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از لغو‌های صورت گرفته را نمی‌توان به معنای واقعی لغو دانست، در بعضی از مراسم‌ها ناهماهنگی وجود دارد که آن‌ها مسبب اصلی لغو مراسم هستند نه برخوردهای سلیقه‌ای. هنگامی می‌توانیم بگویم لغو صورت گرفته است، که یک مراسم با وجود داشتن مجوز از سوی نهاد‌ها و ارگان‌های مرتبط، با مخالفت عده‌ای برگزار نشود.

وی تاکید کرد: تمام سعی و تلاش وزارت کشور بر این است که سخنرانی‌ها و تجمعات در فضای آرام و به‌ دور از تنش صورت بگیرد و تا به امروز نیز می‌توان گفت موفق بوده است .

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه سخنرانی‌ها و گردهمایی‌ها  مخصوصا برنامه‌های سیاسی باید در فضای آرام انجام پذیرد، گفت: هنگامی که یک مراسم و یا سخنرانی در چارچوب سیاست‌های وزارت کشور برگزار می‌شود، این نهاد امنیت آن را به‌واسطه همان مجوزی که صادر کرده تأمین می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که نتیجه تحقیقات کمیته رسیدگی به اتفاقات در شهر مشهد به کجا رسیده است، عنوان کرد: برای بررسی آن‌چه که در مشهد روی داده است،از سوی وزارت کشور و مجلس کمیته‌هایی شکل  گرفت. قرار بر این شد تا اتفاقات مربوط به لغو سخنرانی و برخی دیگر از مسائل در این کمیته‌ها مورد بررسی و تحقیق قرار بگیرند که تاکنون جمع‌بندی‌هایی هم صورت گرفته اما به نتیجه نهایی نرسیده است. به محض اینکه مشخص شود، علت لغو و برخی از رفتار‌های صورت گرفته چه بوده است آن را اعلام خواهیم کرد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان