arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۱۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۵

انتقاد شدید نماینده تهران: حادثه ساختمان پلاسکو قابل پیش‌بینی بود، شهرداری باید پاسخگو باشد

عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید برپاسخگویی مدیران شهری نسبت به وقوع ریزش پلاسکو، گفت: شهرداری به جای توسعه های نابه جا از وقوع حوادثی نظیر ریزش پلاسکو جلوگیری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو مجمع نمایندگان تهران با تاکید برپاسخگویی مدیران شهری نسبت به وقوع ریزش پلاسکو، گفت: شهرداری به جای توسعه های نابه جا از وقوع حوادثی نظیر ریزش پلاسکو جلوگیری کند.

به گزارش انتخاب، پروانه مافی در واکنش به حادثه حریق و ریزش ساختمان پلاسکو درپایتخت، گفت: از فعالیت ساختمان قدیمی پلاسکو بیش از نیم قرن می گذرد، افرادی که دراین ساختمان ساکن و فعالیت داشتند؛ بارها به مسئولان شهری گزارش داده بودند که این ساختمان درحال ریزش است و یا شرایط مناسبی را برای اسکان نداشته و باید فکری به حال آن کرد.

به نوشته خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود:اما متاسفانه مسئولان شهری در شهرداری تهران به این موضوع توجهی نکردند، بنابراین به طور طبیعی دراین خصوص شهرداری تهران باید نسبت به وقوع چنین حادثه ای پاسخگو باشد؛زیرا دراین حادثه آتش نشانان بسیاری جان گرانمایه خود را از دست دادند.

وی تاکید کرد: همچنین اینکه برای عابران پیاده درآن محل و یا افراد دیگر محصور شده درساختمان هم مشکلاتی به وجود آمده که آمار دقیقی از تعداد کشته ها و مصدومان نهایی در دست نیست؛ البته آمارهای اولیه اعلام شده اما آمار نهایی هنور بدست نیامده است.

مافی با بیان اینکه در کلانشهر تهران وقوع این اتفاقات قابل پیش بینی است، گفت: باید قبل از وقوع چنین حوادثی فکری کرد، اما مسئولان منتظر هستند تا این اتفاقات رخ دهد و بعد اقدامات جدی انجام دهند؛ این درحالی است که ساختمانی با بیش از 55 سال عمر باید تخلیه شده و باید نسب به تخریب آن زودتر اقدام می کردند؛ بنابراین شهردار باید پاسخگو باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: امیدوارم گوش شنوای مدیران شهری باز باشد و چشمان خود را به روی چنین حوادثی نبندند، یعنی به جای اینکه به فکر توسعه های بی جا و نامربوط باشند از وقوع این حوادث جلوگیری کنند.

نظرات بینندگان