arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

سقوط بهمن و مصدومیت ۱۵ نفر از روستائیان سردشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: سقوط بهمن باعث مصدومیت ۱۵ نفر از روستائیان سردشت شد.

به گزارش ایسنا، شنبه نهم بهمن‌ماه در ساعت ۱۹:۴۰ دقیقه در روستای بیوران از توابع شهرستان سردشت، سقوط بهمن باعث مصدومیت ۱۵ نفر از روستائیان شد.

«رضا مسافر» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در پی بارش‌های اخیر برف در ارتفاعات آذربایجان‌غربی و شهرستان سردشت با ریزش بهمن زمستانی در روستای بیوران، تعداد ۱۵ نفر دچار حادثه شده که از این تعداد پنج نفر توسط نیروهای امدادی به نزدیک‌ترین محل درمانی منتقل‌شده و سه نفر به‌صورت سرپایی مداوا شدند.

مسافر در توضیح نحوه‌ی عملیات در این حادثه گفت: دوشنبه‌شب برابر با نهم بهمن‌ماه در ساعت ۲۰:۴۵ ساکنان روستا ضمن تماس با مرکز امدادی از ریزش بهمن و مصدومیت هم‌چنین گرفتار شدن شماری از روستاییان در این حادثه خبر می‌دهند که بلافاصله شش تیم امداد و نجات کوهستان از شهرستان‌های نقده، اشنویه و پیرانشهر شامل ۱۷ نفر داوطلب و ۸ نفر از نیروهای کادر به‌همراه تجهیزات کامل رادیویی و خودرویی به منطقه اعزام شدند.

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: نیروهای امدادی و تیم‌های پشتیبانی با همکاری ساکنین منطقه پس از گذشت ساعاتی سخت و تلاش امدادگران این عملیات را به‌پایان رساندند.

با توجه به بارش‌های اخیر و تغییر دمای نزولی مناطق کوهستانی، احتمال سقوط بهمن محتمل است، از این‌رو درخواست می‌شود پیش از اقدام صعود به مناطق مزبور هماهنگی‌های لازم را از مبادی ذی‌ربط به عمل‌ آورند.

به‌علت تداوم عملیات و احتمال وقوع حوادث مشابه، تیم‌های پشتیبانی به‌صورت آماده‌باش قرار دارند.

نظرات بینندگان