arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۶ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

وزیر خارجه فرانسه: پذیرش مهاجران یک "وظیفه" است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر خارجه فرانسه امروز (یکشنبه) اعلام کرد، مدنظر قرار دادن مهاجران و پذیرش آنها یک "وظیفه" است و ترس از تروریسم دلیل مشروع برای امتناع از پذیرش آنها نمی‌شود.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، اظهارنظر ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ با امضای دستوری اعلام کرد که افراد از هفت کشور مسلمان اجازه ورود به آمریکا را ندارند.
 
آیرو در توئیت خود نوشت: پذیرش مهاجران یک وظیفه برای همبستگی است. تروریسم ملیت نمی‌شناسد. تبعیض قائل شدن واکنش نیست.
 
این تصمیم ترامپ از زمان روی کار آمدن بعنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است و در میان تصمیمات دیگرش بیشتر به چشم می‌خورد.
 
فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز روز شنبه در جریان تماس تلفنی با ترامپ به وی گفت که به مهاجران احترام بگذارد. وی همچنین به ترامپ بابت سیاست‌های تجاری‌اش نیز هشدار داد و گفت:‌ رویکرد انزواطلبانه و درونگرایانه پیامدهای اقتصادی و سیاسی در پی دارد.
 
امانوئل ماکرون، کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه نیز نظر خود را درباره اقدامات مهاجرتی ترامپ و همچنین برنامه برای ساخت دیوار در مرز آمریکا با مکزیک ابراز داشت و در توئیت خود نوشت: من در کنار افرادی که از پیگرد قانونی و جنگ می‌گریزند، می‌ایستم. من در کنار افرادی هستم که از ارزش‌های ما دفاع می‌کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان