arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

تجمع معترضان به فرمان ترامپ مقابل کاخ سفید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معترضان به سیاست‌های مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکا در دومین روز از اعتراض‌های خود روز یکشنبه باز هم در چند ایالت آمریکا از جمله در واشنگتن و در مقابل کاخ سفید تجمع کرده‌اند.

به گزارش انتخاب، اعتراض‌های مشابهی همزمان در فرودگاههای مختلف آمریکا از جمله کندی در نیویورک، دالس در ویرجینیا و لس آنجلس نیز برگزار شده است.

آنها به اعمال فرمان دونالد ترامپ معترضند که روز جمعه گذشته با عنوان "حفاظت از آمریکا در مقابل حملات تروریستی" صادر شد.

بر اساس این فرمان، ورود پناهجویان به آمریکا به مدت چهار ماه و سفر شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان از جمله ایران به مدت سه ماه به آمریکا ممنوع شده است.

ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن هفت کشوری هستند که مشمول مقررات ناشی از فرمان صادر شده از سوی دونالد ترامپ شده اند.

به دنبال این دستور ترامپ، در فرودگاه‌های شهرهای مختلف آمریکا ورود شهروندان این هفت کشور با مشکلاتی همراه بود و برخی از آنها بازداشت شدند.

بازداشت این مهاجران و پناهجویان باعث شکل‌گیری تجمع‌های اعتراض‌آمیز در چندین فرودگاه ایالات متحده شد.

یک قاضی فدرال آمریکا شنبه شب دستور داد که بخش‌هایی از فرمان رئیس جمهوری این کشور مبنی بر منع ورود شهروندان هفت کشور "موقتا متوقف شود."

با وجود دستور این قاضی و اعتراض‌های گسترده، دولت ترامپ اما تاکید کرده است که در مورد این قانون بر سر حرف خود ایستاده است.

ترامپ اخیرا در حساب توییتر خود نوشته است که ایالات متحده "هم‌اکنون به بررسی سخت‌گیرانه پیشینه افراد نیازمند است".

مسئول دفتر رئیس جمهوری آمریکا هم گفته است که تنها ۱۰۹ نفر از ۳۲۵ هزار مسافری که به ایالات متحده وارد شده‌اند بازداشت شده‌اند.

بر اساس حکم قاضی فدرال آمریکا روند بازداشت، اخراج و استرداد کسانی که با ویزای قانونی وارد آمریکا شده‌اند یا پناهنده هستند، "موقتا متوقف شده است."
منبع:بی بی سی
نظرات بینندگان