arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

تو در نماز عشـق چه خواندی؟!

رضا سلیمانی -مسئول روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 تو در نماز عشـق چه خواندی؟!

خوب به خاطر دارم گاهی به‌ دلیل اینکه عمق کینه‌ها، توهین‌ها و تخریب‌ها، علیه مجاهد نستوه، مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، از حد و حدود اسلامیت و انسانیت خارج می‌شد، از ایشان کسب تکلیف می‌کردیم که برای پاسخ‌گویی به این حجم از توهین‌ها، دروغ‌ها و تهمت‌های آشکار چه کنیم؟! ایشان با آرامش کامل و با همان لبخندهای همیشگی و معنادار خود می‌گفت: «هیچ» و وقتی تعجب ما را از این پاسخ کوتاه می‌دید، اضافه می‌کرد: «فی قلوبهم مرض، فزادهم الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون».
 
تو در نماز عشـق چه خواندی؟!باز به یاد دارم در جمع محدودی که خدمتشان بودیم، یکی از حاضران در ابتدای دیدار به ایشان گفت: آقای هاشمی، متأسفیم که اخیرا شنیده‌ایم، شخصی در کسوت ذاکر اهل بیت(ع) و در فضای معنوی دعای عرفه، به شما توهین‌های بسیار کرده است. ایشان بلافاصله جواب داد. «مطلب بعد لطفا»، «دیگه چه خبر»؟!! این روزها ایران و انقلاب و نظام اسلامی، قشرهای مختلف مردمی در شهرها و روستاهای سراسر کشور و حتی در سطح بین‌المللی و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و دینی در مجامع جهانی، عزادار رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی هستند و با سیل پیام‌های تسلیت و محبت‌آمیز آنان از داخل و خارج مواجهیم.

 اما متأسفانه شنیده‌ایم یا می‌شنویم فرد یا افرادی هنوز، حتی پس از رحلت رفیق ٥٩‌ساله رهبری، دست از کینه برنداشته، به اقتضای ذات خویش، حتی از پیکر بی‌جان این مرد بزرگ نیز در هراس‌اند و با اسم مسلمان، از شرع و انسانیت خارج شده و جملاتی گفته و می‌گویند که ماجرای حلاّج و آن شعر دل‌انگیز را به یاد می‌آورد که با تغییرات امروزی باید گفت:

تو در نماز عشق چه خواندی؟!!
که مدتی است در کام مرگ رفتی و این...
از مرده‌ات هنوز پرهیز می‌کنند!!

مردم فهیم، زمان‌شناس و مؤمن ایران به‌خوبی می‌دانند عناوین مختلفی که برخی برای خود یدک می‌کشند، برای این‌گونه افراد هتاک که بر جنازه میت نیز رحم نمی‌کنند، تکرار حکایت آن دزدی است که به قول مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله‌العظمی بروجردی(ره) لباس مقدس روحانیت می‌پوشید و به سرقت مال و آبروی مؤمن یا مؤمنین می‌‌پرداخت و اینک در زمانه ما به شکلی دیگر این جماعت، به سرقت حقانیت از نورانیت پیکر بی‌جان عزیزی می‌پردازند که ماتمش، نه‌تنها رهبری معظم نظام را که علما، مراجع و شخصیت‌های بسیاری از جهان اسلام در حوزه‌های علمیه قم، نجف، مشهد و... حتی علمای مجامع اهل سنت، اقلیت‌های مذهبی و شخصیت‌های آزاده را در سراسر جهان به عزا نشانده است. «والعاقبه للمتقین»
 

نظرات بینندگان