arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران/ مستندسازی از واقعه پلاسکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون آمادگی و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران از مستندسازی واقعه پلاسکو با همکاری دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش انتخاب، نادی معاون آمادگی و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران اظهار داشت: جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران هر فصل یک جلسه دارد، اما به دلیل حادثه پلاسکو این جلسه به صورت فوق‌العاده روز گذشته برگزار شد.

به گفته وی مدیر جمعیت هلال‌احمر تهران، قائم مقام خدمات شهری، معاون آمادگی سازمان مدیریت بحران کشور، معاون دادستان، یک نماینده از پلیس، آبفا، آتش‌نشانی، بنیاد مسکن، همچنین نمایندگانی از قرارگاه ثارالله، صداوسیما و معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در این جلسه حضور داشتند.

نادی افزود: در این جلسه گزارشاتی از عملیات انجام شده در این حادثه توسط سازمان‌های اجرایی درگیر مطرح شد و در نهایت به این جمع‌بندی رسیدیم که عملیات دستگاه‌ها در این حادثه بیش از اندازه هماهنگ بود و هیچ مشکلی از نظر تجهیزات و منابع انسانی وجود نداشت.

معاون آمادگی و پدافند غیرعامل سازمان مدیریت بحران با بیان این مطلب که عملیات اجرایی و آواربرداری در پلاسکو 20 روز حداقل باید طول می‌کشید، اما شاهد بودیم که کل عملیات یک هفته به طول انجامید؛ گفت: سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در نظر دارد، عملیات پلاسکو را از روز اول واقعه تا پایان مستندسازی کند و در این جلسه قرار شد؛ دستگاه‌هایی که در حین عملیات در پلاسکو همکاری داشتند با مدیر مستندساز هماهنگی‌هایی در راستای اقداماتی که انجام داده‌اند؛ داشته باشند.

نادی اضافه کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد به منظور افزایش آمادگی دستگاه‌ها، هر کدام از دستگاه‌ها میزان آمادگی خودشان را در مقابله با مدیریت بحران به ما اعلام و منعکس کنند تا در این خصوص اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان