arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

بازگشت سرما در اکثر مناطق کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به نفوذ توده‌های سرد به کشور از کاهش محسوس دما در اکثر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش انتخاب، احد وظیفه، بیان کرد: امروز در غالب مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و تنها در سواحل غربی خزر بارش های پراکنده پیش بینی می شود، همچنین تصاویر دریافتی از ماهواره هواشناسی پدیده گردوخاک را در جنوب شرق نشان می دهد که انتظار می رود از اواخر وقت از غلظت گردوخاک در این منطقه کاسته شود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد ، پدیده گردوخاک در جنوب غرب کشور در استان خوزستان دور از انتظار نیست. از ظهر این روز سامانه بارشی وارد کشور شده و سبب بارش برف و باران در برخی مناطق شمال غرب، غرب به تدریج جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی خواهد شد.

وظیفه با اشاره به اینکه روز چهارشنبه به تناوب بارش برف و باران در مناطق ذکر شده ادامه داشته و با نفوذ جریانات سرد شمالی، تشدید بارش را در سواحل غربی خزر خواهیم داشت اظهار کرد: از بعدازظهر این روز در نواحی مرکزی، شمال شرق و شرق کشور نیز بارش برف و باران و وزش باد آغاز می شود و در این روز در جنوب کشور در استانهای بوشهر و فارس نیز رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط سردسیر فارس و بارش برف پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه برف و باران در روز پنجشنبه در غالب مناطق کشور ادامه داشته و در روز جمعه به تدریج از میزان بارش در نوار غربی کشور کاسته شده و بارش ها در نیمه شرقی کشور و نواحی مرکزی ادامه خواهد داشت افزود: سامانه فوق در روز شنبه به تدریج از مرزهای شرقی از کشور خارج می شود. از بعد از ظهر چهارشنبه و روز پنجشنبه دریای خزر به ویژه در بخش های غربی و در روز پنجشنبه خلیج فارس مواج است.

وظیفه خاطرنشان کرد:روزهای چهارشنبه ، پنجشنبه و جمعه وزش باد شدید در جنوب شرق کشور پیش بینی می شود. لازم به ذکر است از روز چهارشنبه تا روز جمعه به سبب نفوذ توده هوای سرد به کشور، کاهش محسوس دما در اکثر مناطق کشور رخ خواهد داد.


مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان گفت: آسمان تهران روز دوشنبه کمی ابری دربعدازظهر افزایش ابر اوایل شب بارش باران با حداقل دمای 2 و حداکثر 7 درجه سانتیگراد و روز سه شنبه نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران و برف و وزش باد با حداقل دمای منفی 1 و حداکثر دمای 6 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان