arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

وایبر در اعتراض به فرمان مهاجرت ترامپ، مکالمات از آمریکا به 7 کشور ممنوع شده را رایگان کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کمپانی ژاپنی راکوتن که مالکیت سرویس پیام‌رسان وایبر را در اختیار دارد به جمع مخالفان قانون جدید مهاجرتی آمریکا پیوست.
 
به گزارش انتخاب، همان‌طور که می‌دانید، دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا در یکی از اولین اقدامات خود، ورود مسلمانان هفت کشور را که شامل ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن می‌شوند، به خاک این کشور ممنوع اعلام کرد. این موضوع در روزهای اخیر مشکلات بسیاری حداقل برای هم‌وطنانمان ایجاد کرده است. کمپانی‌های زیادی در حوزه‌ی فناوری به این موضوع اعتراض کرده‌اند و حال راکوتن نیز به‌عنوان مالک سرویس وایبر اعتراض خود را به این مسئله نشان داده است.
 
در روزهای اخیر اخبار متعددی منتشر شده است که نشان از بلاتکلیفی ایرانیان در فرودگاه‌های کشور‌های مختلف برای پرواز به مقصد آمریکا دارند. هیروشی میکیتانی، مدیرعامل راکوتن با انتشار توییتی به این موضوع واکنش نشان داده است. وی ناراحتی عمیق خود از این موضوع را اعلام و به این نکته اشاره کرده است که زمانی که هفت‌ساله بود وارد آمریکا شده و احترام زیادی برای «قلب بزرگ آمریکای بزرگ» قائل است.
 
راکوتن سه سال پیش سرویس پیام‌رسان وایبر را با پرداخت ۹۰۰ میلیون دلار تصاحب کرد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، وایبر امکان تماس رایگان از طریق سرویس خود را در اختیار افرادی قرار می‌دهد که در پی تماس با هفت کشور منع شده از سفر به آمریکا هستند.
 
وایبر یکی از سرویس‌های پیام‌رسان محبوب است که به ادعای خود بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در تمام پلتفرم‌ها شامل دسکتاپ، اندروید و iOS دارد. این سرویس زمانی نیز در کشورمان از محبوبیت بالایی برخوردار بود. برخلاف واتساپ، وایبر امکان برقراری تماس‌های صوتی با شماره‌های ثابت و موبایل را فراهم می‌کند، از این‌رو با استفاده از این سرویس می‌توان از طریق ارتباط اینترنتی با افرادی که دسترسی به اینترنت ندارند، تماس صوتی برقرار کرد.
 
پس از امضای فرمان جدید مهاجرت توسط دونالد ترامپ، کمپانی‌هایی بزرگی نظیر اپل، گوگل، مایکروسافت، اوبر و نتفلیکس از امضای چنین قانونی اظهار نگرانی و با آن مخالفت کردند؛ به‌طوری‌که حتی اوبر و گوگل به ترتیب ۳ و ۴ میلیون دلار برای حمایت از رانندگان و کارکنان مهاجر خود، اختصاص دادند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان