arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

وزیر کشور: توانستیم شر بزرگی را در خانه‌مان رفع کنیم/ دشمن دنبال تضعیف رهبری است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر کشور گفت: اگر تداوم انقلاب را می خواهیم باید در دفاع، تقویت و ترویج اعتقادات و آموزه های دینی و ارزش های انقلابی کوشا باشیم.
 
به گزارش انتخاب، عبدالرضا رحمانی فضلی صبح امروز 12 بهمن در مراسم سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور در مصلی امام علی (ع) کرمان اظهار کرد: ما مدیون امام، شهداء و مردم ایران برای نعمت انقلاب اسلامی هستیم و باید آرمان های انقلاب را دنبال کنیم.
 
وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 افزود: هیچ کدام از سیاست گزاران بین المللی فکر نمی کردند که ایران با موقعیت و شرایط آن روز به عنوان کشور مدافع حقوق غرب و امریکا، فرو بریزد و برای آنها قابل قبول نبود اما به گفته امام(ره) معجزه الهی رخ داد و خداوند مستضعفان را پیروز کرد.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: ما ملت ایران به تبعیت از امام و رهبرمان که سرشار از خوبی، نیکی، ایمان به خدا و مومن به راه و مردمش بود، توفیق پیروزی را پیدا کردیم و باید معجزه الهی را قدر دانسته و شکر این نعمت به ادامه این راه است.
 
وی بیان کرد: هدف امام از مبارزه، ایجاد حکومت جدید نبود، هدف اصلی را تقویت دین خدا و حکومت را به عنوان ساختار و ابزاری برای آن هدف می دانست و همین هدف بود که در دل و جان مردم رخنه کرده و آنها را در مقابل دشمنان قرار داد.
 
وزیر کشور گفت: اگر تداوم انقلاب را می خواهیم باید در دفاع، تقویت و ترویج اعتقادات و آموزه های دینی و ارزش های انقلابی کوشا باشیم.
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه تضعیف آموزه های دینی و انقلابی از سوی هیچ جمع، دستگاه و نهادی قابل قبول نیست، افزود: اعتقادات عامل قدرت و افتخار ملت ایران است و باید آنها را تقویت کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه ولایت پذیری عنصر مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: آنچه که کشتی انقلاب را طی چهار دهه اخیر از دریای متلاطم توطئه ها به سلامت بیرون برده، ولایت بوده است.
 
وزیر کشور بیان کرد: مردم به عنوان کسانی که اراده خداوند برای تحقق پیروزی انقلاب در وجود آنها جلوه گری کرد، عنصر دیگر بودند که به عنوان لشکریان الهی به پیروی از ولایت با بذل جان و مقاومتشان پیروزی و تداوم آن را استمرار بخشیدند.
 
وی اظهار کرد: برخلاف همه دشمنی و توطئه های دشمنان، توانستیم ثابت کنیم به عنوان ملتی مستقل و تاثیرگذار در منطقه و شرایط بین المللی هستیم و بعد از سال های تحریم، فشار، جنگ، تهدید و ... امروز همه قبول کردند که ایران مستقل، مستحکم و پایدار در مسیر و هدفش است.
 
رحمانی فضلی افزود: شرایط کنونی کشور در ابعاد مختلف قابل قبول و رضایتمند است اما برای تقویت آن باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه در سیاست داخلی اکنون دارای انسجام، وحدت، همدلی و هماهنگی هستیم، تصریح کرد: به طور متوسط هر ساله انتخابات را در کشور برگزار می کنیم و مردم در انتخابات اسفند سال گذشته، مشارکت بیش از 60 درصدی داشته و این از افتخارات نظام است.
 
وزیر کشور ابراز کرد: ملت ما سرنوشت خود را تعیین می کنند و در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده صف آرایی می کنند تا جلوه گری وحدت و انسجام را در پای صندوق های رای نشان بدهند و به دنیا بار دیگر نشان بدهند که با اشتیاق و علاقه به دنبال فرموده مقام معظم رهبری با شکوه در انتخابات حاضر می شوند.
 
وی در ادامه افزود: علی رغم همه مشکلات منطقه، احزاب و گروه های سیاسی کشور فعالیت می کنند و مطبوعات و رسانه بدون هیچ خسارتی به عرصه منافع و قدرت ملی در شرایط قانونی کار می کنند.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: این مسائل، رشد، پویندگی و آگاهی مردم را به سرنوشت خود نشان می دهد و سیاست داخلی کشور در شرایط بسیار مطلوب قرار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه سیاست خارجی توانسته ایم سیاست گذاری مطلوبی را در منطقه داشته باشیم، بیان کرد: دل مردم منطقه با ایران است و مسلمانان منطقه ایران را حامی و پشتیبان خود می دانند و متوجه شده اند که ازاستکبار نمی توانند توقع امنیت، صلح و پیشرفت داشته باشند.
 
وزیر کشور گفت: در سیاست بین المللی، جمهوری اسلامی توانسته تنش زدایی کرده و حضور ما در صحنه بین المللی و جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتر شده، تهدیدها خیلی کمتر شده و توانستیم یکپارچگی دولت های غربی را به هم بریزیم.
 
وی افزود: یکی از موضوعات بسیار مهمی که موجب سختی و اذیت در عرصه بین المللی بود، سوء استفاده از فعالیت قانونی انرژی هسته ای بود و به ناحق ما را متهم به کارهای نامتعارف می کردند و در نهایت خودشان بررسی و اعلام کردند که ایران کار غیرقانونی نکرده است.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: با تلاش دولت و رییس جمهور و هدایت های مقام معظم رهبری، توانستیم شر بزرگی را در خانه مان رفع کنیم. البته این به معنای سر عقل آمدن دشمنان نیست و ما کماکان استقامت داشته و در عرصه های مختلف خودمان را تقویت می کنیم.
 
وی بیان کرد: یکی از مبانی تقویت کشور، قدرت دفاعی است و باید به گونه ای باشد که کسی جرات حمله و تهدید ایران را نداشته باشد و این حق حیات و قدرت ملی همه کشورهاست.
 
وزیر کشور اظهار کرد: باید توان اقتصادی مان را به گونه ای افزایش بدهیم که دشمنان ضعف اقتصادی را به عنوان تهدید روی سر ما نداشته باشند.
 
وی ادامه داد: در عرصه اقتصادی گام های خوبی را برداشته ایم و ثبات نسبی عرصه اقتصادی، بسیج عمومی این حوزه را داریم و توانمندی تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما بالاست و با نسخه اقتصاد مقاومتی و همت مردم در جهت تحقق آن، می توانیم موفق باشیم.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: نمونه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان به عنوان یک الگوی موفق مطرح است و بقیه استان ها از کرمان الگو می گیرند و باید شعار "هر خانه یک کارخانه و "هر روستا یک محصول" در همه استان ها دنبال شود.
 
وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی دولت بیان کرد: چهار جلسه سه ساعته با حضور مقام معظم رهبری در زمینه مسائل اجتماعی داشته ایم و در این راستا سازمان مدیریت و سازماندهی آسیسب های اجتماعی در وزارت کشور ایجاد شد و با توجه به اقدامات صورت گرفته، معظم له فرمودند که از پیشرفت کار خرسند هستند اما باید تلاش های بسیاری برای جبران مسائل صورت بگیرد.
 
وزیر کشور گفت: پیشرفت و رشد علمی و تکنولوژی، سطح بالای تجربه اندوزی کشور در شرایط سخت و ... نتیجه آزمون های ملت ماست و ثمره مقاومت ها را در بین ملت های منطقه علیه استکبار، صهیونیسم و قدرت های دنیا شاهد هستیم.
 
وی افزود: باید ایمان داشته باشیم آنچه که یک ملت را به پیروزی، توسعه و موفقیت می رساند، استقلال، آزادی و اعتماد ملت ها به راهشان است و هیچ ملت و کشوری در دنیا نیست که در وابستگی به یک کشور ابرقدرت بوده و به توفیق رسیده باشد.
 
رحمانی فضلی تصریح کرد: دشمن به دنبال فتنه انگیزی و ایجاد یاس و ناامیدی است و می خواهد توفیقات ما را کم ارزش بکند، دنبال این است که رهبری را تضعیف کند اما باید بدانیم که هر یک از ارکان انقلاب دچار خدشه شود، در پیروزی، سرعت پیروزی و رسیدن به مسیر دچار اشکال خواهیم شد.
 
وی بیان کرد: اراده دولت بر این است در همراهی و تبعیت از رهبری اراده خود را معطوف به مسائل اقتصادی بکند و اقتصاد مقاومتی سرلوحه اصلی دولت است و همه تلاش ها به این امر معطوف شده است.
 
وزیر کشور ابراز کرد: دولت در شرایط سخت و کاهش فروش و قیمت نفت، توانست تورم را کاهش داده و توانستیم این بحران را مدیریت کنیم که این با همراهی و مقاومت مردم و هدایت رهبری میسر شد.
 
وی با اشاره به دموکراسی و مردم سالاری دینی در کشور افزود: باید اراده مردم بر هر کسی در انتخابات به عنوان مجلس خبرگان، نماینده مجلس و رییس جمهور، استوار شد، همه، نمایندگان ملت را حمایت و پشتیبانی کنیم تا بتوانند در عرصه های تلاش، مقاومت و ایستادگی پیروزی شوند.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه حمایت به عنوان طرفداری کورکورانه نیست، تاکید کرد: نباید اقدامی کرده یا حرفی بزنیم که موجب یاس مردم شود و فضای کشور را به نحوی ترسیم کنیم که هیچ قدم مثبتی برداشته نمی شود.
 
وی بیان کرد: یکی دیگر از اصول پیروزی انقلاب، امیدی است که امام در دل مردم ایجاد کرد و باید به مردم امید بدهیم و بدانیم شرایط پیش رو به گونه ای است که باید با مجاهده، ایثار، انسجام و همراهی مردم با هدایت ها و نظر مستقیم رهبری حرکت کنیم و در غیر این صورت نمی توانیم موفق شویم.
 
وزیر کشور در ادامه اظهار کرد: یکی از موضوعات اساسی کشور، امنیت است و ایران امن ترین کشور منطقه می باشد که امنیتی پایدار دارد زیرا مبتنی بر مردم است و چقدر دشمنان سعی می کنند در کشور ما ناامنی ایجاد کرده و تروری انجام بدهند اما در امنیت کامل به سر می بریم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان