arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۵

نگرانی واتیکان نسبت به فرمان اجرایی ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
واتیکان اعلام کرد اقدام دونالد ترامپ در ممنوع کردن ورود افراد از هفت کشور عمدتا مسلمان به آمریکا نگران‌کننده است.

به گزارش انتخاب، روز چهارشنبه، واتیکان درباره تصمیمات دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در خصوص مهاجرت به آمریکا ابراز نگرانی کرد. این نخستین واکنش واتیکان نسبت به فرمان اجرایی ترامپ بود که ورود اتباع 7 کشور عمدتا مسلمان به آمریکا را ممنوع کرده است.

معاون وزیر خارجه واتیکان در یک برنامه تلویزیونی درباره این اقدام ترامپ گفت: "قطعا جای نگرانی وجود دارد." وی افزود: "در حقیقت، پاپ فرانسیس بر توانایی پیوستن افراد جدید به جامعه و فرهنگ ما تاکید دارد."

برخی از چهره‌های کلیسای کاتولیک در آمریکا نیز به فرمان اجرایی ترامپ اعتراض کرده اند. کاردینال "بلازه کوپیچ" از شیکاگو، روز یکشنبه گفت این اقدام "لحظه‎‌ای تاریک در تاریخ آمریکا" و "خلاف ارزش‌های کاتولیک و آمریکایی" است.

روز دوشنبه، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنرانی خود در جمع کاتولیک‌ها و لوتران‌ها در آلمان گفت: "کسانی که می‌خواهند از مسیحیت در غرب دفاع کنند و از سوی دیگر علیه مهاجران و دیگر ادیان عمل می کنند، دچار تناقض شده‌اند. این چیزی است که من در کتاب‌ها نخوانده‌ام ولی هر روز در روزنامه ها و تلویزیون می بینم."

در فوریه سال گذشته میلادی، پاپ فرانسیس در بازگشت از سفرش به مکزیک، گفت عقاید دونالد ترامپ – که در آن زمان نامزد حزب جمهوری‌خواه بود – درباره ساخت دیوار حایل، مسیحی نبوده است.
نظرات بینندگان