arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

حکم ترامپ و ادعای جعلی سخنگوی او

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید با استناد به نظر سنجی های تازه ای از سوی دو موسسه نظرسنجی به دروغ مدعی شد که بر اساس این نظرسنجی ها اکثر مردم این کشور از طرح ممنوعیت ورود مهاجرین به این کشور حمایت کرده اند.
 
به گزارش انتخاب، شان اسپایسر در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود قبل از هر چیز در واکنش به گزارش هایی مبنی بر نگرانی مردم آمریکا نسبت به رویکرد های ترامپ و بویژه حکم مهاجرتی او که به موجب آن ضمن جلوگیری از ورود مهاجرین به این کشور دادن به روادید به شهروندان 7 کشور جهان از جمله ایران منع شده است، مدعی شد که بر اساس نظر سنجی های اخیر اکثریت مردم این کشور از رییس جمهور تازه و رویکرد های او حمایت می کنند.
 
وی ابتدا به نظر سنجی تازه موسسه پژوهشی رسموسن آمریکا استناد کرد که به گفته او نتایج آن حکایت از حمایت 57 در صد از مردم آمریکا از اجرای این حکم حمایت کرده اند و معتقدند تازمانی که دولت راه بهتری برای جلوگیری از ورود افراد ناباب و خطرناک به این کشور پیدا نکرده اند اجرای این حکم باید ادامه پیدا کند.
 
اسپایسر در ادامه به نظرسنجی دیگری از سوی نشریه رویترز اشاره کرد و مدعی شد که بر اساس نتایج این نظر سنجی 66 در صد از مردم کشورش معتقدند که آمریکا باید ورود پناهجویان به این کشور را محدود تر کند و علاوه بر این بیشتر آمریکایی با اقداماتی که ترامپ در این زمینه پیش گرفته است موافقند.
 
این در حالی است نشریه رویترز با انتشار نتایج این نظر سنجی به صراحت گفته است که فقط 31 درصد از مردم آمریکا معتقدند که اجرای این حکم موجب بیشتر شدن امنیت این کشور خواهد شد و 26 در صد اجرای آن را سبب نا امنی های بیشتر دانسته اند و 33 در صد از آمریکایی ها گفته اند که اجرای چنین حکمی در افزایش و یا کاهش امنیت در آمریکا تاثیری نخواهد گذاشت.
 
اسپایسر در ادامه حمایت وزیر خارجه امارات متحده عربی را دلیل مشروعیت این رویکرد ترامپ دانست و گفت که او از رویکرد های ترامپ در جهت حفظ امنیت ملی آمریکا حمایت کرده و گفته است که حکم مهاجرتی ترامپ بر مبنای عقاید مذهبی افراد نبوده بلکه بدلیل مشکلات ساختاری حاکم بر 7 کشور نام برده شده فهرست کذایی ترامپ پیش گرفته شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان