arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

برق 50 هزار خانوار در گیلان قطع شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به بارش برف از روز گذشته در استان اشاره کرد و گفت: برق 50 هزار خانوار به دلیل بارش برف در گیلان قطع شده است.

حجت شعبانپور امروز  با اشاره به بارش برف سنگین از شب گذشته در گیلان اظهار کرد: برف سنگین در شهرستان‌های رشت، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، انزلی، فومن، شفت و تا نزدیک رودبار باریده است.

وی به بارش 50 سانتی‌متر برف طبق گزارش ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق جلگه‌ای گیلان اشاره کرد و افزود: در مناطق دیلمان و اسالم به خلخال 90 سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با بیان اینکه بارش برف سنگین موجب ایجاد مشکلاتی در برق مناطق شده است، تصریح کرد: برق پنج درصد از خانوارها معادل 50 هزار خانوار در گیلان از سیستم خارج شده است.

شعبانپور، قطع برق خانوارها را بیشتر در منطقه لاهیجان و روستاهای بین رشت و لاهیجان خواند و بیان کرد: اکنون 80 گروه در حال تلاش هستند تا امر برق‌رسانی را انجام دهند و امیدواریم این مشکل تا امشب برطرف شود.

وی به تداوم بارش برف در مناطق جلگه‌ای گیلان اشاره کرد و گفت: بارش برف در طرف غرب استان روبه کاهش است و پیش‌بینی می‌شود تا ساعت 17 امروز قطع شود ضمن اینکه امیدواریم تا ساعت 21 امروز بارش برف به اتمام برسد و توده هوای سرد از گیلان خارج شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با اشاره به اینکه برف را نعمت می‌دانیم، خاطرنشان کرد: استفاده از آب حاصل از بارش برف در فصل کشاورزی حائز اهمیت است.

شعبانپور به بازدید میدانی محمدعلی نجفی استاندار گیلان از ساعت چهار بامداد امروز در سطح شهر رشت اشاره کرد و یادآور شد: ساعت 1.5 بامداد امروز ستاد مدیریت بحران در استانداری گیلان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود دمای هوا تا منهای چهار درجه فردا کاهش پیدا کند، اظهار کرد: در تلاش هستیم بتوانیم یخبندان را مدیریت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در پایان گفت: امروز تمام اداره‌ها به غیر از دستگاه‌های خدمات‌رسان در شهرهای رشت، لاهیجان و سیاهکل تعطیل است.
نظرات بینندگان