arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

تداوم رشد اقتصادی کشور با وجود کاهش قیمت نفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون رئیس جمهور گفت: با وجود اینکه امسال قیمت نفت به نصف کاهش یافته است اما همچنان شاهد رشد اقتصادی هستیم که امیدواریم آثار این رشد در زندگی مردم مشاهده شود.

به گزارش انتخاب، محمدباقر نوبخت شامگاه پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از دو هزار و ۴۰۶ پروژه مخابراتی استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان دارای مدیران و مردم زیرک و کارآمد است و حق آنهاست که برای نخستین بار از امکانات و خدمات مختلف بهره‌مند شوند.

وی افزود:  بر این اساس برای نخستین بار در کشور بهره‌برداری از نسل ۴ و ۴.۵ موبایل در استان اصفهان و ۲۴ ساعت زودتر از زمان مقرر آغاز شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه از دی ماه سال گذشته تاکنون ۱۱.۵ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری همراه با انتقال دانش در کشور انجام شده است، بیان داشت: دولت در حال بازسازی رکود است و با فعالسازی بخش خصوصی در بخش‌های مختلف، طرح های عمرانی راکد و نیمه‌راکد را با اعتبار بر ۱۶ هزار میلیارد تومان فعال خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعدادی از واحدهای تولیدی نیمه‌فعال بخش خصوصی استان اصفهان با استفاده از تسهیلات بانکی فعال‌ شدند، تاکید کرد: قرار است ۳۷ هزار میلیارد تومان در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دولتی استفاده شود که رشد اقتصادی در استان اصفهان را نیز در پی دارد.

نوبخت با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال  جاری رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی فروش نفت و ۴.۵ درصدی بدون فروش نفت داشته‌ایم، ابراز داشت: در شرایطی کشورهای منطقه به جهت افت قیمت نفت با رکود اقتصادی روبرو بودند دو گزارش از سوی صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در طول یک ماه گذشته، با ثبات‌ترین اقتصاد منطقه را مربوط به کشور ایران برشمردند.  

با وجود کاهش قیمت نفت شاهد رشد اقتصادی کشور هستیم

وی اضافه کرد: ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ جهان  محسوب می‌شود به نوعی که از نظر قدرت اقتصادی از کشورهایی مانند استرالیا، هلند، امارات متحده عربی نیز بالاتر هستیم.

وی رشد اقتصادی  کنونی را حاصل انقلاب ۳۸ سال پیش برشمرد و گفت: دولت در سال ۹۲ بودجه خود را با فروش نفت به قیمت ۱۰۴ دلار تنظیم کرد، با وجود اینکه امسال قیمت نفت به نصف کاهش یافته است اما همچنان  شاهد رشد اقتصادی هستیم که امیدواریم آثار این رشد در زندگی مردم مشاهده  شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان