arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

قاچاق انسان؛ درآمد جدید داعش

داعش که بسیاری از مناطق تحت تصرف خود را در سوریه و عراق از دست داده، برای کسب درآمد به قاچاق مهاجران روی آورده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : داعش که بسیاری از مناطق تحت تصرف خود را در سوریه و عراق از دست داده، برای کسب درآمد به قاچاق مهاجران روی آورده است.

به گزارش انتخاب به نقل از راشا تودی، یک مقام ارشد اطلاعاتی ایتالیا اعلام کرد: تروریست‎های داعش که با کمبود درآمد و منابع مالی مواجه شده‌اند، برای جبران آن به قاچاق مهاجران غیرقانونی به اروپا روی آورده‌اند.
 
این مقام در گفت‌وگو با یک روزنامه ایتالیایی گفت: این تروریست‌ها که از بخش‌های تحت تصرف خود در سوریه و عراق بیرون رانده شده‌اند، پول زیادی که از راه قاچاق نفت به‌دست می‌آوردند، را از دست داده‌اند. اما آنها شیوه جدیدی برای کسب درآمد یافته‌اند. گروه تروریستی داعش اخیرا به شدت عقب نشینی کرده است. منابع درآمد این گروه که از طریق قاچاق نفت و آثار باستانی فراهم می‌شد، نابود شده است. ما معتقدیم روی آوردن عناصر داعش به قاچاق انسان شیوه جدید کسب درآمد آنها باشد.
 
گفتنی است، اروپا از سال 2014 میلادی با سیل بی‌سابقه‌ای از پناهجویان مواجه شده است. بنابر اعلام یوروپل، یکی از مسیرهای کلیدی مهاجران برای رسیدن به اروپا مسیر ورودی دریای مدیترانه است. ایتالیا پس از یونان دومین مقصد مهاجران در سال‌های اخیر بوده است.

نظرات بینندگان