arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۲ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

عذرخواهی روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی از مسلمانان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیکلاس کریستف، نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته آمریکا و برنده دو جایزه پولیتزر(معتبرترین جایزه روزنامه‌نگاری در آمریکا) با عذرخواهی از مسلمانان اعلام کرد: در این زمان اضطراب و تشویش، همه آمریکا‌یی‌ها موظف هستند در برابر افراط‌گرایی بایستند.

به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه خبری «scotsman»، کریستف اعلام کرد: هرگاه که یک افراط‌گرا در جهان اسلام کار غلطی انجام می‌دهد، مردم از مسلمانان اعتدال‌گرا می‌خواهند که قدم پیش بگذارند و افراط‌گرایی را محکوم کنند. پس بیایید خودمان هم این کار را انجام دهیم: ما آمریکایی‌ها اکنون موظفیم فرد افراط‌گرای خودمان را محکوم کنیم.

وی افزود: از این رو، من در اینجا از مسلمانان عذرخواهی می‌کنم. ممنوعیت بی‌فکرانه و سنگدلانه سفر مسلمانان به آمریکا ما را تحقیر کرده است نه شما را. این را بدانید که: ترامپ نماینده کل آمریکا نیست.

کریستف گفت: من از «نادیا مراد»، زن جوان و شجاع ایزدی عراق عذرخواهی می‌کنم که از سوی داعش به بردگی گرفته شده بود اما توانست فرار کند و کمپینی را در جهان علیه داعش و بردگی جنسی به راه انداخت. وی نامزد جایزه صلح نوبل شد اما اکنون از ورود به آمریکا منع شده است.

وی افزود: شکاف واقعی میان مسلمانان و دیگران نیست بلکه میان اعتدال‌گرایان و افراط‌گرایان همه مذاهب است.

این روزنامه‌نگار ارشد نیویورک تایمز ادامه داد: هنگامی که ما می‌ترسیم، در برابر سیاستمدارانی که از ترس‌های ما استفاده می‌کنند، آسیب‌پذیر می‌شویم بنابراین ما باید از بیگانه‌ستیزی دست برداریم و مهاجران را قدر بدانیم؛ به همین خاطر، من از مسلمانان عذرخواهی می‌کنم.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان