arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۵

ترامپ یک قانون دیگر اوباما را لغو کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس‌جمهوری میلیاردر آمریکا از اصلاحات مالی در وال‌ استریت عقب‌نشینی کرد چرا که به گفته او دوستانش قادر نبودند پولی قرض کنند! این قانون موسوم به "داد- فرانک" سال ۲۰۱۰ برای جلوگیری از وقوع بحران مالی به دست اوباما امضا شد.
 
به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، "قانون اصلاح وال‌استریت و حفاظت مصرف‌کننده" موسوم به قانون "داد- فرانک" که ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۰ به امضای باراک اوباما، رئیس جمهوری وقت آمریکا رسید، تغییرات بسیاری را بر رویه‌های مربوط به شرکت‌های مالی و غیر مالی آمریکا اعمال کرد.
 
قانون داد- فرانک (Dodd-Frank) یک چارچوب قانونی برای شرکت‌های فعال در بازار اوراق بهادار و صنعت خدمات مالی آمریکا ایجاد کرد و تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر بنگاه‌های فعال در این بازار و صنعت داشت. از جمله مزایای این قانون می‌توان به بنیانگذاری نهادهایی برای حمایت بیش‌تر از مصرف‌کنندگان، بالا بردن شفافیت و حساب‌دهی گزارشگری و ایجاد قوانین سخت‌گیرانه برای وثیقه‌های مربوط به وام‌های رهنی اشاره کرد. هدف از امضای این قانون، جلوگیری از وقوع بحران‌های مالی آتی بوده است.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری جدید آمریکا گفت: من افراد زیادی دارم، دوستان من البته که کسب و کار خوبی دارند اما نمی‌توانند پول قرض بگیرند. آنها نمی‌توانند پول قرض بگیرند چون بانک‌ها اجازه چنین کاری را به آنها نمی‌دهند و علت آن هم قوانین و مقررات داد-فرانک است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان