arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۱۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۷ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

وضعیت ساختمان آلومینیوم روی میز تصمیم‌گیری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
استاندار تهران گفت: قرار است که تمامی ساختمان‌های ناایمن در سطح استان تهران شناسایی شوند. به طوری که از نظر نصب تجهیزات اطفای حریق در داخل ساختمان و وسایلی که سازمان آتش‌نشانی روی آن تایید دارد، به طور کامل توجه شود که ساختمان آلومینیوم جزو یکی از این ساختمان‌ها است.

به گزارش انتخاب، سیدحسین هاشمی در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای میگون و لواسان با بیان اینکه شناسایی ساختمان‌های ناایمن برعهده شهرداری تهران قرار دارد، اظهار کرد: تمامی بخش‌های دیگر همچون فرمانداری و استانداری نیز برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن بسیج شده‌اند که قرار است برای تعیین تکلیف این ساختمان‌ها تدبیر شود.

وی ادامه داد: لازم است در شرایط فعلی برای ساختمان‌های ناایمن چاره‌سازی شود. به همین منظور نیز کارگاه تخصصی‌ برای رسیدگی به این مسئله تشکیل شود به عبارتی باید گفت که حادثه پلاسکو دلیلی شد تا حتی اصناف نیز در این موضوع با ما همراه شوند.

هاشمی با بیان اینکه در تهران با هماهنگی اصناف، شهرک‌هایی را برای تولید در نظر گرفته‌ایم عنوان کرد: در حال حاضر یک شهرک در قرچک برای تولیدکنندگان پلاسکو آماده شده که تولیدکنندگان می‌توانند تولیدات خود را در آن منطقه انجام و برای توزیع به مکانی دیگری ببرند.

وی با اشاره به پروژه‌های استان تهران در دهه فجر گفت: 800 طرح کوچک و بزرگ با اعتباری بالغ بر 4500 میلیارد تومان در دهه فجر در سطح استان افتتاح می‌شود که البته این پروژه‌ها منهای پروژه‌های شهرداری تهران است.

هاشمی با اشاره به راهکارهای استان تهران برای حل مشکل مسکن مهر اظهار کرد: یکی از کارها تصویب افزایش 5 میلیون تومان وام بود که بر اساس پیگیری‌های ما این مسئله در دست اجرا قرار گرفت. علاوه بر این نیز اخیرا در دولت تصویب شد که 800 میلیارد تومان به صورت اوراق بانک مرکزی و 150 میلیارد تومان به طور نقدی برای تکمیل طرح‌های آب و برق مسکن مهر در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در زمان اجرای طرح مسکن مهر باید تمام زیرساخت‌ها مدنظر قرار می‌گرفت که این اتفاق نیفتاد، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته مسکن مهر تهران اگر با روند فعلی پیش برود، تا پایان سال 96 به اتمام می‌رسد.

سید حسین هاشمی همچنین در مراسم بهره برداری از طرح شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای میگون و لواسان با اشاره به اقدامات دولت یازدهم، اظهار کرد: در ابتدای کار دولت تدبیر و امید در شرق تهران شاهد 50 میلیون مترمکعب کسری آب بودیم به نحوی که وزارت بهداشت تاکید داشت که مردم از آب شیر استفاده نکنند، اما در شرایط فعلی نه تنها در مدیریت کیفیت بلکه در مدیریت کمیت آب نیز در جایگاه خوبی قرار داریم.

استاندار تهران گفت: پنج مساله آب، تصفیه فاضلاب، آلودگی هوا، محیط زیست، تعیین تکلیف ساماندهی منابع و صنوف تولیدی مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم در استان تهران بود که در تمام جهات به این پنج بخش توجه شد.

به گفته وی، در حال حاضر در حوزه آب شرب از نظر کیفیت و کمیت با هیچ مشکلی روبه‌رو نیستیم و با توجه به این‌که تصفیه فاضلاب یکی از اهداف اصلی استان تهران تعریف شده است در این زمینه نیز گام‌های بزرگی برداشته‌ایم.

استاندار تهران با اشاره به بودجه سال 1396، عنوان کرد: دولت چهار اولویت که جزو اولویت‌های از پیش تعیین شده استان تهران نیز بود را جزو اولویت‌های اصلی بودجه در نظر گرفت که این مساله نشانگر  مدیریت به موقع بوده است.

هاشمی ضمن تاکید بر استقلال سیاسی ایران، گفت: در حال حاضر تمام دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیدند که انقلاب اسلامی مستقل است که این مساله گواهی از عزت مردم ایران می‌دهد.

وی با بیان این‌که شدت تحریم‌ها در دولت قبل نزدیک به 100 درصد رسیده بود، افزود: 1+5‌ یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم است، چرا که ایران توانست با پنج کشور قدرتمند دنیا که حق وتو دارد وارد مذاکره شود.

استاندار تهران، ایران را کشوری قدرتمند دانست و ادامه داد: به همین دلیل است که رییس جمهور آمریکا به‌ طور مرتب برجام را به چالش می‌کشد که این مساله نیز نشان از قدرتمندی و عزت ایران دارد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان