arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۹ تير ۱۳۹۰

قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه مترو کهریزک: دیگر در کهریزک زباله دفع نمی شود/خط يک مترو تا مهر به تجريش مي رسد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار تهران گفت : از هفته آینده زباله در کهریزک دفع نمی شود و حداقل زباله ای که به این منطقه می آید تفکیک و بازیافت می شود .

به گزارش انتخاب ، قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه مترو کهریزک در مسیر توسعه جنوبی خط یک مترو افزود :هفته اینده برنامه افتتاحیه ای در منطقه کهریزک داریم که براساس ان نشان خواهیم داد که در منطقه کهریزک حداقل زباله ای که می اید باید تفکیک و بازیافت شود و این بازیافت هم به روش بهداشتی است و کوتاه مدت خواهد بود .

وی گفت : همچنین هفته اینده کلنگ زباله سوز این منطقه هم بر زمین زده می شود که براساس ان تا یکسال اینده هر زباله ای که به این منطقه می اید سوزانده و تبدیل به برق می شود و این منطقه به منطقه سبز و درختکاری تبدیل می شود .

شهردار تهران همچنین افزود : تا قبل از پایان امسال نخستین زباله سوز شهر تهران در منطقه 4 و همچنین زباله سوز منطقه غرب تهران راه اندازی می شود .

وی با اشاره به اینکه قطعا تا دو سال اینده هیچ زباله ای به منطقه کهریزک نمی اید گفت : این پایان زخم کهنه 30 -40 ساله این منطقه خواهد بود .

قالیباف با اشاره به جنجال افرینی برخی رسانه ها در خصوص دفع زباله در کهریزک افزود : برخی رسانه ها با رفتاری سیاسی سعی داشتند نشان دهند که از روزی که قالیباف شهردار شده این منطقه را به عنوان محل دفن زباله انتخاب کرده است و خوشحال هستم که مدیریت شهری به این نتیجه رسیده که به جای جدل سیاسی این زخم کهنه را بردارد و مطمئنم مردم بهترین نگاه و قضاوت را در این خصوص دارند .

وی گفت : کهریزک به لحاظ تقسیمات کشوری در مجموعه شهر تهران قرار ندارد ولی همیشه گله مردم کهریزک از شهرداری این بود که از تهران هیچ منفعتی به کهریزک نمی رسد.

شهردار تهران افزود : به همین منظور طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران ماموریت یافت به صورت ویژه این موضوع را پیگیری کند و متوجه شدیم که گله بجایی است و قرار شد که یکی از اقداماتی که برای این منطقه صورت می گیرد این باشد که در منطقه کهریزک دفن زباله نداشته باشیم .

خط يک مترو تا مهر به تجريش مي رسد

شهردار تهران گفت: خط یک مترو تا مهر تکمیل می شود و به تجریش می رسد .

قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه کهریزک در مسیر توسعه جنوبی خط یک متروی تهران با اشاره به اینکه این نخستین خط مترو است که تکمیل می شود افزود: با توجه به اینکه جنوب شهر در اولویت اقدامات مدیریت شهری است ابتدا ایستگاه متروی کهریزک تکمیل شد .

 وی گفت: امسال خط 4 مترو هم که شرق تهران را به غرب متصل می کند از ایستگاه شهیدکلاهدوز تا شهرک اکباتان تکمیل می شود و به خط 5 می رسد.

شهردار تهران افزود: با تکمیل خطوط یک و 4 مترو ، اتصال کامل شرق به غرب و شمال به جنوب تهران محقق می شود . آقای قالیباف یکی دیگر از دغدغه های مردم کهریزک را علاوه بر گله مندی از دفع زباله در این منطقه ، مسئله حمل و نقل دانست و گفت: با افتتاح این ایستگاه مترو تاحدودی این مشکل رفع می شود و تلاش می کنیم قول های دیگری را نیز که در خصوص ساخت پل و روگذر به مردم منطقه کهریزک داده ایم عملی کنیم .
نظرات بینندگان