arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

ایران ریاست گروه آسیایی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را برعهده گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جمهوری اسلامی ایران به اتفاق آرا ریاست گروه آسیایی سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW )در لاهه را عهده دار شد.
 
به گزارش انتخاب،  در جلسه گروه آسیایی سازمان منع سلاح های شیمیایی که روز دوشنبه هیجدهم بهمن ماه 1395به ریاست سفیر پاکستان برگزار شد، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه با اجماع کلیه کشورهای عضو گروه آسیایی به ریاست این گروه برگزیده شد.
کشور پاکستان از سال 2004 تا سال جاری میلادی ریاست گروه آسیایی را بر عهده داشت و در جلسه تعیین جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس جدید ،همه کشورهای آسیایی و عربی ضمن تاکید بر انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان بهترین گزینه ، ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد را تجربه مناسبی از تعامل تهران با سایر کشورها برای پیشبرد اهداف گروه آسیایی در قالب سازمان منع سلاح های شیمیایی دانستند.
 
 کنوانسیون منع گسترش سلاح های شیمیایی به عنوان مهمترین معاهده بین المللی منع تولید وانباشت سلاح های کشتار جمعی وسلاح های وسلاح های شیمیایی در سال 1994.درپاریس به تصویب نمایندگان کشورهای محتلف جهان رسید 1997لازم الاجرا شد.
سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی به عنوان نهاد اجرایی و نظارتی کنوانسیون یک سازمان بین المللی معتبر می باشد که فعالیت های گسترده ای را در زمینه بازرسی ونظارت و دوره های آموزشی در188کشور عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران به انجام رسانده است.
نظرات بینندگان