arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۱ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

مواد غذایی که باعث سیری و کاهش وزن می شوند

در این خبر مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم که باعث سیری و کاهش وزن شما می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در این خبر مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم که باعث سیری و کاهش وزن شما می شوند.
 
به گزارش انتخاب، این غذاها علاوه بر اینکه سالم هستند و مواد مغذی فراوانی را به بدنتان می رسانند می توانند در کاهش وزن نیز کمکتان کنند.
 
1- سیب زمینی
 
سیب زمینی ها مقدار زیادی آب در خود دارند و همچنین میزان متعادلی فیبر و پروتئین. اگر می خواهید بیشترین بهره را از سیر کنندگی سیب زمینی ببرید توصیه می شود آن را به صورت آب پز یا کبابی و با پوست میل کنید. بیشترین فیبر سیب زمینی روی پوست آن قرار دارد. کالری سیب زمینی زمانی که در روغن سرخ می شود، بسیار افزایش می یابد.
 
2- تخم مرغ
 
تخم مرغ یکی از منابع فوق العاده پروتئین با کیفیت است. یک تخم مرغ بزرگ حاوی 6 گرم پروتئین است که شامل 9 آمینو اسید ضروری می شود. تخم مرغ در رده بندی غذاهای سیر کننده جایگاه بالایی نیز دارد. برای صبحانه از یک تخم مرغ با یک تکه نان سبوس دار استفاده کنید تا علاوه بر پروتئین، فیبر نیز به سیری هرچه بیشترتان کمک کند.
 
3- سوپ لوبیا
 
سوپ حاوی آب بسیار بالایی است، یعنی می تواند با مقدار بسیار کمی کالری معده تان را پر کند. سوپ لوبیا علاوه بر آب، پروتئین، فیبر و نشاسته مقاوم- نوعی کربوهیدرات که به آرامی وارد جریان خون می شود و آن را ثابت نگه می دارد- نیز دارد.
 
4- روغن زیتون اکسترا ویرجین
 
روغن زیتون اکسترا ویرجین روغنی است که از اولین روغن گیری زیتون ها به دست می آید و خالص ترین روغن حساب می شود. این روغن سرشار است از اسید اولئیک. این ترکیب نشان داده که می تواند میزان سیری را افزایش دهد. روغن زیتون اکسترا ویرجین را روی سالاد و سبزیجات خود بریزید تا شاخص سیر کنندگی شان افزایش پیدا کند.
 
5- ماست یونانی
 
دو برابر ماست معمولی پروتئین دارد. ماست یونانی انتخابی مناسب برای استفاده به عنوان صبحانه یا میان وعده است، چون می تواند اشتها را کنترل کند. برای اینکه فیبر و مواد مغذی آن را افزایش دهید می توانید روی ماست، میوه و یا غلات بریزید و میل کنید.
 
6- سیب
 
سرشار از فیبر است ( یک سیب متوسط حاوی حدود 4 گرم فیبر است که حدود 17 درصد میزان مورد نیاز بدن در یک روز است ) و شاخص گلیسمی پایینی نیز دارد. اگر می خواهید ازسیب به عنوان یک میان وعده سیر کننده و مقوی استفاده کنید، آن را با مقداری کره بادام زمینی ترکیب نمایید.
 
7- بادام
 
یک مشت ( حدود 30 گرم ) آجیل میان وعده ای سیرکننده است که می تواند اشتها را در فاصله بین دو وعده کنترل کند. حتی وقتی در کنار غذاهای حاوی کربوهیدرات خورده می شود میزان شاخص گلیسمی آنها را پایین می آورد. آجیل ها همچنین منبعی غنی از پروتئین و چربی های سالم برای قلب هستند.
 منبع:سلامت نیوز
نظرات بینندگان