arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۲۴۰
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۸ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

ادامه مذاکرات ایران-عربستان در بازار نفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر نفت با بیان اینکه ایران مشکلی برای ادامه گفتگو با عربستان در حوزه بازار نفت و ادامه همکاری‌ها در اوپک ندارد، گفت: این مذاکرات در چارچوب منافع ملی و مشترک ادامه می یابد.
 
به گزارش انتخاب، بیژن زنگنه وزیر نفت درباره برنامه ایران برای ادامه گفتگوها با عربستان سعودی در حوزه وضعیت بازار نفت و  ادامه همکاری‌ها در حوزه اوپک، گفت: ایران اخیرا گفتگوهای دوجانبه‌ای با عربستان سعودی نداشته است.
 
این عضو کابینه دولت با تاکید بر اینکه اما در حاشیه نشست اوپک گفتگوها بین ایران و عربستان سعودی انجام گرفته است، تصریح کرد: مشکلی برای ادامه گفتگوها با عربستان سعودی به منظور ادامه همکاری و هماهنگی‌ها در سطح اوپک نداریم.
 
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ایران در چارچوب منافع ملی و منافع مشترک در حوزه نفت و اوپک مذاکرات و گفتگوها با عربستان سعودی را انجام خواهد داد، خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که هیچ گونه مشکلی برای انجام و ادامه گفتگوها وجود ندارد.
 
به گزارش مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران روز گذشته در حاشیه دیدار و گفتگو با وزرای نفت عمان و ونزوئلا در اظهارات مشابهی از وضعیت فعلی بازار نفت و میزان پایبندی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک بر سر کاهش تولید نفت اظهار رضایت کرده بود.
 
وی همچنین شب گذشته و در حاشیه دیدار و گفتگو با «نلسون مارتینز» وزیر نفت و «دلسی رودریگز» وزیر امورخارجه ونزوئلا در پاسخ به پرسش مهر با بیان اینکه در شرایط فعلی عکس‌العمل بازار نفت به کاهش تولید نفت کشورهای عضو اوپک و غیراوپک، مثبت بوده است، تاکید کرده بود: پیش بینی می‌کنیم با ادامه این روند، وضعیت عرضه و تقاضا در بازار نفت به تعادل برسد و حتی حجم ذخایر تجاری نفت کشورها هم کاهش یابد.
 
در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال در محدوده حدود ۵۵ دلار و بهای نفت وست تگزاس آمریکا در محدوده ۵۲ دلار است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان