arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۲ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

فرمانده کل سپاه خطاب به دولت ترامپ: تهدید ایران بی‌فایده‌ است، شما را ببر کاغذی می‌بینیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه توصیه می‌کنیم که دولتمردان آمریکایی تهدید علیه ایران را بی‌فایده بدانند گفت: ایران موقعیتی دارد که آمریکا را "ببر کاغذی" می‌بیند.

به گزارش انتخاب، در ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری از چهار کتاب دفاع مقدس همدان سردار سرلشکر محمد‌علی جعفری با گرامیداشت یاد شهیدان دفاع مقدس به‌ویژه شهدای غیور، مؤمن، انقلابی و مخلص استان همدان اظهار داشت: در سال‌های اخیر دشمنان انقلاب اسلامی آشکارا به مجد و اقتدار آن اقرار دارند و توصیه می‌کنیم که دولتمردان آمریکایی تهدید علیه ایران را بی‌فایده بدانند.

سرلشکر جعفری با اشاره به چند تحلیل از صاحبنظران آمریکایی در مورد آمریکا عنوان کرد: یکی از این تحلیل‌ها این است که تقابل با ایران خطرات قابل توجه‌ای دارد و برخی از آنها ترامپ را نصیحت می‌کنند که بداند ایران موقعیتی دارد که آمریکا را "ببر کاغذی" می‌بیند و برخی معتقدند که آمریکا باید این نیمه ابرقدرت بودن در جهان را فراموش کند.

وی افزود: برخی تحلیلگران نیز نام شیطان بزرگ برای آمریکا را دقیق و حکیمانه می‌دانند و اگر به این جملات دقت کنیم می‌بینیم که این امر بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است که سبب شده دشمنان ما و بیگانگان این‌گونه بر مجد و عظمت ایران اقرار کنند.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با اشاره به فرا رسیدن 22 بهمن گفت: در روز جمعه 22 بهمن مراتب قدردانی خود را از درگاه الهی نشان می‌دهیم و ان‌شاءالله حضوری پرشور، گسترده و دشمن‌شکن را خواهیم داشت.

سرلشکر جعفری با طرح این سوال که علت اصلی این عظمت و اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی در چیست؟ بیان کرد: همه ما به ویژه مردم انقلابی و مردم همدان که همیشه با نگاهی عمیق به انقلاب اسلامی و شرایط آن نگاه کرده و به موقع در صحنه عمل کرده‌اند باید بتوانند به این سوال پاسخ دهند.

وی گفت: تمامی انقلاب‌های دنیا بعد از چند سال سیر نزولی پیدا کرده‌اند اما انقلاب اسلامی هر چه جلو می‌رود پویا‌تر، شفاف‌تر و با عظمت به پیش می‌رود.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران افزود: یکی از علل آن ماهیت انقلاب ایران یعنی اسلامی بودن آن است که در چارچوب اصول و ضوابطی که مقطع سرخ بشریت تعیین کرده حرکت می‌کنیم.

سرلشکر جعفری در رابطه با جمله مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تشریح ابعاد مختلف دفاع مقدس گفت: ابعاد مهم این جنگ را نتوانسته‌ایم برای مخاطبان خود تشریح کنیم و این جای تأسف دارد که به جز تعداد معدودی هنرمند و نویسنده انقلابی برای دفاع مقدس قلم می‌زنند و آثار هنری تولید می‌کنند؛ چرا بقیه بسیج نمی‌‌شود؟

وی تأکید کرد: ما بیش از هر زمان دیگری برای گسترش فرهنگ جهاد و مقاومت به منظور استمرار انقلاب اسلامی نیاز به حرکت فرهنگی داریم. ما باید بدانیم دوران دفاع مقدس از چه فراز و نشیب‌هایی برخوردار بوده و چه مشکلاتی داشته است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران افزود: ما هنوز فراموش نکردیم رزمندگان در ماه‌های نخست جنگ چه مشکلاتی داشتند. مشکل اساسی در سال نخست جنگ این بود که رئیس‌جمهور وقت بنی‌صدر به عنوان فرمانده کل قوا در جنگ مخالف حضور نیروهای مردمی در جنگ بود و با نیروهای ارتش به دلیل حضور نیروهای مردمی برخورد می‌کرد.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: با حضور مردم پیشروی دشمن سد شد و با فرار بنی‌صدر و حاکمیت نیروهای حزب‌الله و به دست گرفتن فرماندهی یگان‌ها تحول عظیمی در جبهه‌ها ایجاد شد و در سال 60 تا 61 در ظرف یکسال با انجام 5 عملیات خرمشهر آزاد شد.

وی گفت: وحدت و حضور مردم در جنگ و مدیریت انقلابی در دفاع مقدس سبب شد دشمن عقب رانده شود و ماهیت صدام مشخص شود و به صدام فرصت پیشروی ندهند. بنابراین این مجموعه معارف، جانبازی‌ها و ایثارگری‌ها در دفاع مقدس انجام شد.

وی در مورد نگرانی و دغدغه مقام معظم رهبری درباره انتشار و انتقال معارف انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده اظهار داشت: تعدادی از هنرمندان و صاحب قلم ما این جهاد بزرگ را شروع کردند و به تعبیر مقام معظم رهبری کتاب‌های دفاع مقدس قابل طرح در سطح جهانی است و 8 سال دفاع مقدس ظرفیت‌ تولید هزاران اثر در جامعه و جهان را دارد.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی فقط مختص یک برهه زمانی نیست، گفت: انقلاب گنجینه عظیمی است که تا مدتهای طولانی ظرفیت استخراج و سرمایه‌گذاری توسط ملت ما را دارد و تکلیف بر دوش همه ملت‌ ما این است که چنین کتاب‌هایی را مطالعه کنید.

وی با اشاره به 4 کتاب تقریظ شده توسط مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس همدان اظهار داشت: این کتابها بخشی از خاطرات لشکر انصارالحسین در دفاع مقدس است که کمتر از 10 درصد خاطرات مربوط به لشکر 32 انصار منعکس شده است. وظیفه بسیار زیادی بر دوش داریم تا همه کسانی که توان چنین حرکت جهادی در عرصه جهاد فرهنگی دارند بسیج شوند و این حرکت را دنبال کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان