arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

لغو مجوز عملیات زمینی آمریکا در خاک یمن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد، هدف از عملیات اخیر در یمن جمع‌آوری اطلاعات بوده که با موفقیت انجام شد، این در حالی است که نیویورک تایمز از لغو مجوز عملیات زمینی نیروهای آمریکایی در خاک یمن خبر داد.
 
به گزارش انتخاب،  شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به گزارشی که شبکه سی ان ان منتشر کرده و گفته بود، هدف از عملیات ارتش آمریکا در یمن الریمی بوده، اعلام کرد، در عملیاتی که ماه گذشته میلادی نیروهای ویژه آمریکایی در یمن داشتند قاسم الریمی، رهبر القاعده در یمن مورد هدف آنها نبوده است بلکه هدف از حمله جمع آوری اطلاعات بود.
 
نیروهای اطلاعاتی وابسته به نیروی دریایی آمریکا ۲۹ ژانویه ۲۰۱۷ میلادی عملیات نظامی‌ای علیه سازمان القاعده در شبه جزیره عربستان در منطقه القیفه در استان البیضاء یمن انجام دادند.
 
شون اسپایسر در واکنش به سوال روزنامه نگاری مبنی بر اینکه آیا هدف از عملیات ترور الریمی بوده گفت: هدف از عملیات به هیچ عنوان الریمی نبوده است.
 
شبکه آمریکایی سی ان ان روز دوشنبه به نقل از مسئولی در وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد: در عملیات ماه گذشته ریمی مورد هدف بود اما کاخ سفید آن را انکار کرد.
 
اخیرا الریمی در نوار ویدیویی که منسوب به آن بود، با اشاره به عملیات اخیر ارتش آمریکا در یمن گفت: احمق جدید (ترامپ) در کاخ سفید سیلی‌ محکمی خورد.
 
از طرف دیگر منابع خبری اعلام کردند که مقامات یمنی مجوز حملات زمینی نیروهای آمریکایی را در خاک یمن لغو کردند.
 
مقامات یمنی مجوز اعطا شده به آمریکا در زمینه انجام عملیات زمینی علیه گروه‌های تروریستی در خاک یمن را بعد از اینکه در عملیات اخیر نیروهای آمریکایی تعدادی غیرنظامی کشته شدند، لغو کردند.
 
روزنامه نیویورک تایمز نوشت: مقامات یمن این تصمیم را به دلیل خشم‌شان از کشته شدن غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در عملیات زمینی گسترده نیروهای آمریکایی گرفتند.
 
به نوشته این روزنامه، این ممنوعیت شامل حملات پهپادی آمریکا در یمن نمی‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان