arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

لاریجانی: برخی کشورها دشمن فرضی برای منطقه ایجاد می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس با اشاره به عملکرد برخی کشورهای عربی در رابطه با مسائل منطقه‌ای گفت: متأسفانه برخی از کشورها دشمن فرضی برای منطقه ایجاد می‌کنند.
 
به گزارش انتخاب، علی لاریجانی  امروز (چهارشنبه 20 بهمن) در دیدار «عادل عبدالمهدی» وزیر نفت سابق عراق برخی موضوعات منطقه‌ای از جمله وضعیت مبارزه با تروریسم، به‌ویژه مقابله با گروه تروریستی داعش، نقش کشورهای منطقه در مسائل منطقه‌ای و آخرین اوضاع مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق را مورد بحث و بررسی قرار داد.
 
وی با اشاره به روابط دیرینه و گسترده ایران و عراق، افزود: خوشبختانه روابط دو کشور در شرایط کنونی در وضعیت خوبی قرار دارد و امیدواریم این تعاملات گسترش بیشتری داشته باشد.
 
رئیس مجلس با بیان اینکه مسئله مبارزه با تروریسم یکی از مسائل بسیار مهم برای منطقه، به‌ویژه کشور عراق محسوب می‌شود، تأکید کرد: موضوع مبارزه با تروریسم دارای عمق و پیچیدگی‌های بسیاری است و قطعا شکست این گروه‌ها، به‌ویژه داعش نیاز به تلاش و همکاری‌های گسترده منطقه‌ای دارد.
 
لاریجانی درباره عملکرد برخی کشورهای عربی در رابطه با مسائل منطقه‌ای، گفت: متأسفانه برخی از کشورها به جای هم‌افزایی، دشمن فرضی برای منطقه ایجاد می‌کنند.
 
وی افزود: قطعا در شرایط کنونی حل مشکلات امنیتی و تروریستی در عراق دارای اهمیت است، زیرا این کشور یک پایه مهم در منطقه محسوب می‌شود و به‌طور حتم حل مسئله عراق یک تعادلی را در منطقه ایجاد می‌کند.
 
همچنین «عادل عبدالمهدی» وزیر سابق نفت عراق در این دیدار درباره وضعیت مبارزه با گروه‌های تروریستی در عراق، گفت: نیروهای نظامی عراق ضربات زیاد و مهمی را به این گروه تروریستی زده است.
 
وی ادامه داد: ما معتقد هستیم که طولانی‌تر شدن جنگ با داعش و نابودی کامل آن‌ها بسیار بهتر از آن است که تروریست‌ها به مناطق دیگر فرار کرده و بار دیگر به مناطق حمله کنند.
 
وزیر سابق نفت عراق با بیان اینکه پیروزی عراق در برابر گروه تروریستی داعش نیاز به همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی وسیع دارد، خاطرنشان کرد: قطعا حل مسائل داخلی عراق در ارتباط با پرونده‌های منطقه‌ای است، از این رو حل هرگونه مسائل داخلی بدون راه‌حل‌های منطقه‌ای سخت خواهد بود.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان