arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۵

مقام نظامی پاکستان:ایران و عربستان در رزمایش دریایی شرکت می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده ارشد نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد که ایران و عربستان سعودی در رزمایش دریایی این کشور در بندر کراچی حضور می یابند.
 
به گزارش انتخاب، «عارف الله حسینی» فرمانده ناوگان نیروی دریایی پاکستان در گفتگو با رسلانه ها اعلام کرد نیروهای دریایی ایران و عربستان سعودی در رزمایش پنج روزه در بندر کراچی در این کشور حضور می یابند.
 
دریابان عارف الله حسینی، فرمانده ناوگان نیروی دریایی پاکستان در کنفرانس خبری در شهر کراچی اعلام کرد: این رزمایش دریایی از دهم تا چهاردهم فوریه (۲۲ تا ۲۶ بهمن ماه) در آبهای بندر کراچی به مدت پنج روز برگزاری می شود.
 
وی در ادامه افزود: این رزمایش دریایی با اهداف صلح آمیز و نیز کمک کشورها شرکت کننده به یکدیگر در مواقع ضروری و نیز استفاده از تجربیات نیروهای دریایی سایر کشور ها برگزار می شود. این رزمایش دریایی علیه هیچ کشور دیگری نیست.
 
عارف الله حسینی در ادامه اظهار داشت: به بیش از ۷۰ کشور در دنیا برای شرکت در این رزمایش دریایی درخواست فرستاده شد که از تعداد ۳۶ کشور از جمله ایران، عربستان سعودی، آمریکا، روسیه، چین،روسیه، انگلیس، ترکیه، امارات متحده عربی،استرالیا، اندونزی،سریلانکا و دیگر کشورهای منطقه و جهان حضور خواهند داشت. ناوهای روسیه برای اولین بار در این رزمایش دریایی شرکت می کنند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: ۱۵ ناو دریایی از کشورهای آمریکا، روسیه، ترکیه، انگلیس، اندونزی، سریلانکا و استرالیا نیز در این رزمایش شرکت خواهند داشت.
منبع: مهر
نظرات بینندگان