arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۳۵۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۷ - ۳۱ تير ۱۳۹۰

قبر رودلف هس، معاون آدولف هيتلر ويران شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قبر رودلف هس Rudolf Hess ، معاون آدولف هيتلر Adolph Hitler براي جلوگيري از تجمع نئونازي‌هايي كه براي اداي احترام بر سر قبر او حاضر مي‌شدند، ويران شده است.

به دستور مقام‌هاي مربوط، استخوان‌هاي به‌جامانده از هس از داخل قبر او در شهر وونزيدل Wunsiedal در جنوب آلمان خارج شد. بقاياي جسد او قرار است سوزانده شود و خاكستر آن به دريا سپرده شود.

هس در سال ۱۹۴۱ و بعد از فرود در بريتانيا دستگير و به حبس ابد محكوم شد. او در سال ۱۹۸۷ در سن ۹۳ سالگي در زنداني در برلين خودكشي كرد.

رودلف هس وصيت كرد كه در شهر كوچك وونزديل – محل دفن پدر و مادرش و جايي كه تعطيلات خانوادگي شان را در آن مي‌گذراندند – دفن شود.

كليساي لوتري محلي كه اداره قبرستان محل دفن هس را بر عهده داشت، در آن زمان مجوز خاك‌سپاري او را با اين توجيه كه نبايد درخواست مرده مورد بي‌اعتنايي قرار بگيرد، صادر كرد. اما بعد از گذشت چند سال مقام‌هاي كليسا و مردم محلي از افزايش شمار اعضاي گروه‌هاي راست افراطي كه براي بازديد اين مقبره در كنار آن تجمع مي‌كردند، نگران شدند.

هر سال در سالگرد مرگ هس، نئونازي‌ها neo-Nazi براي اداي احترام به او و گذاشتن حلقه‌هاي گل بر سر قبرش، به سوي اين قبرستان راهپيمايي مي كردند.

 در سال ۲۰۰۵ دادگاهي در آلمان حكم به توقف برگزاري اين تجمعات داد، اما اين حكم تاثير چنداني در پايان دادن به اين مراسم نداشت و در پي آن كليسا تصميم گرفت اجاره‌نامه اين آرامگاه را تمديد نكند و با نبش قبر هس موافقت كند.
نظرات بینندگان