arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۹ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۰

پیشنهادات محسن رضایی برای کمیته 7+8/ قدردانی از تلاش‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت:

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله مهدوی کنی را شخصیت بزرگی معرفی کرد و اظهار داشت: آیت‌الله مهدوی‌کنی می‌تواند جبهه اصول‌گرایی را تقویت و ارتقاء بخشد.

وی ادامه داد: نباید عده‌ای با حرکت‌های افراطی خود، باعث دغدغه بزرگانی مثل ایشان شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی با فداکاری به عرصه سیاست قدم گذاشته است، اظهار داشت: باید قدر این فداکاری را دانست.

رضایی با بیان اینکه از همه دوستانم خواسته‌ام که به ایشان کمک کنند، اظهار داشت : برای رفع دغدغه‌های ایشان، تا حد توان کمک خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه جمعی که با محوریت آیت‌الله مهدوی‌کنی دور هم جمع شده‌اند افراد شایسته‌ای هستند، افزود: اگر اضافه شدن افرادی به این جمع، تصمیم‌گیری اصول‌گرایان را سخت می‌کند نباید به اضافه شدن افراد جدید اصرار کرد ولی این مساله هم نباید بهانه‌ای برای کنار گذاشتن بقیه اصول‌گرایان از تصمیم‌گیری‌ها شود.

رضایی ادامه داد: پیشنهادم این است که در این صورت لزومی ندارد که اعضای ( 8+7 ) تنها نماینده یک جریان باشند بلکه هر کدام از پانزده نفر می‌توانند نماینده چند جریان باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افرود: "اصرار بر تعلق این پانزده نفر به جریان‌های خاص می‌تواند نوعی قوم‌گرایی را تقویت کند در حالیکه اگر هر کدام از آقایان، نماینده چند جریان باشند اصول گرایی تفسیر عملی و واقعی به خود می‌گیرد و سهم خواهی حذف می شود. "

رضایی خاطرنشان کرد : به نظر من تمام پانزده نفر می‌توانند نماینده همه جریانات اصول‌گرا باشند و برای اینکه هر شخص و جریانی بتواند نظرات خود را به درون کمیته منتقل کند می‌تواند یکی از اعضای فعلی را به عنوان نماینده خود تعیین کند.

وی در این گفت‌وگو که سایت شخصی‌اش آن را منتشر کرده، افزوده است: مهم تعامل و مشارکت همه جریانات اصول‌گرا در تصمیم‌گیری هاست و این مساله بدون حضور در کمیته ( 8+7 ) امکان‌پذیر نیست.

رضایی پیشنهاد داد: حضور در کمیته یا به صورت نماینده اختصاصی صورت گیرد یا نماینده عام به این معنی که هر فردی از کمیته، بتواند نماینده چند جریان سیاسی از اصول گرایان باشد.

نظرات بینندگان