arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

فروش پست رياست فدراسيون کاراته غرب آسيا!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
احمد پناهي حدود 3 هفته اي مي شود که در ايران نيست. او ابتدا به يونان سفر کرد و از همانجا راهي گوانگجو شد تا همزمان با برگزاري رقابت هاي قهرماني آسيا در انتخابات اتحاديه آسيا شرکت کند. همه اين برنامه هاي پناهي انجام شد و او حتي در انتخابات اتحاديه آسيا به دليل انصراف نماينده کويت بدون راي گيري و رقيب عضو هيأت رئيسه شد و اين در حالي بود که قرار است وي به محض بازگشت به ايران دستگير شود.

حکم جلب احمد پناهي توسط محمود رشيدي، نايب رئيس گذشته فدراسيون کاراته گرفته شده است و ماموران قوه قضائيه هم اين موضوع را تاييد و تاکيد کرده اند که در صورتي پناهي را دستگير نمي کنند که رشيدي از شکايتش انصراف دهد.اما ظاهرا نايب رئيس پيشين فدراسيون کاراته به دليل تهمت هايي که از طرف پناهي به وي نسبت داده شده از موضع خود کوتاه نيامده و قصد برگشت از شکايتش را هم ندارد.

منصور رشيدي در اين زمينه اظهارداشت: زماني که نايب رئيس فدراسيون کاراته بودم نه حقوق مي گرفتم و نه از امکانات فدراسيون استفاده مي کردم حتي هزينه تجهيز اتاقم را هم خودم تقبل مي کردم. همان زمان به دستور رئيس وقت فدراسيون (کتيرايي) براي برگزاري مسابقاتي 100 ميليون تومان وارد فدراسيون کردم که فقط 30 ميليون تومان آن بازگردانده شد. ديرکرد در بازگردان 70 ميليون تومان باقي مانده باعث شد از فدراسيون کاراته شکايت کنم. اين کار را زماني انجام دادم که آهي رئيس بود.

وي تصريح کرد: دادگاه به شکايتم رسيدگي کرد تا زمان صدور راي رسيد. آن زمان پناهي رئيس فدراسيون شده بود که در جلسه دادگاه از الفاظي مانند به تاراج بردن بيت المال استفاده مي کرد. حتي او به من پيشنهاد داد که 10 ميليون تومان بگيرم و بي خيال شوم که قبول نکردم. در نهايت پولم رابا مبلغ ديرکردش گرفتم اما بعد از اينکه تهمت هاي زيادي را شنيدم.

رئيس سابق فدراسيون کاراته تاکيد کرد: پناهي در لايحه دفاعيه خودش نسبت به من توهين و افترا بسته بود.حتي شنيدم که در خيلي محافل دست به هتاکي عليه من زده است و به همين دليل شکايت کردم. منصوري تاکيد کرد که دادگاه پناهي را نسبت به توهين مبرا کرد اما به خاطر افترا حکم 4 ماه حبس برايش صادر کرد. از شکايتم هم بر نمي گردم.

*شکايتي جديد

هنوز سر و صداها در مورد دادگاهي شدن رئيس فدراسيون کاراته و شکايت نايب رئيس پيشين اين فدراسيون آرام نشده و مهر حکم جلب وي خشک نشده است که يکي ديگر از اهالي کاراته او را متهم به فروختن کرسي بين المللي متعلق به ايران براي لابي کردن با ديگر کشورها کرده است.
هفته گذشته اعلام شد که رياست فدراسيون کاراته غرب آسيا از ايران گرفته شده و به يک عربستاني داده شده است. البته همان زمان پناهي نسبت به اين خبر واکنش نشان داد و اعلام کرد که در اين زمينه ايران اعتراض مکتوب خود را اعلام خواهد کرد اما عليرضا سمندر که تا همين يکي دو هفته پيش رئيس غرب آسيا بود، صحت اين خبر را به نوعي تاييد کرده و حتي گفته در اين ماجرا پاي لابي و فروختن در ميان است.

سمندر اظهار داشت: پناهي براي آنکه بتواند عضو هيأت رئيسه آسيا شود، با ديگر کشورها لابي کرد و پست رياست غرب آسيا را فروخت و حتي در نشست امارات به نماينده عربستان براي بر عهده گرفتن رياست راي داد " .
نظرات بینندگان