arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۴ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

رویترز: سرویس‌جاسوسی عامل‌ترور رضایی‌نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حلیلگران خارجی بر این باورند آژانس‌های امنیتی غرب به احتمال زیاد در پشت پرده ترور "داریوش رضایی نژاد " قرار دارند.

به گزارش فارس، خبرگزاری "رویترز" در گزارشی به ترور "داریوش رضایی‌نژاد" دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه خواجه نصیر پرداخته و به نقل از تحلیلگران تاكید كرده است كه نهادهای اطلاعاتی غرب به احتمال زیاد در پشت پرده وی قرار دارند.

"داریوش رضایی‌نژاد" چند روز پیش هنگامی كه به همراه همسر خود در بیرون از مهد كودك فرزندشان در داخل خودروی خود منتظر بود، توسط افرادی مسلح به ضرب گلوله ترور شد.

بر همین اساس "غانم نسیبه" موسس اندیشكده "كورن‌استون گلوبال اسوشیتس" كه در لندن مستقر است گفت: ترورها ادامه می‌یابند تا به عنوان ابزاری در این جنگ مخفی استفاده شوند. در حالی كه غیرممكن است با قاطعیت بگوییم كه آیا رضایی‌نژاد یك دانشمند هسته‌ای فعال بود یا خیر، اما به نظر می‌رسد ترور وی پرده دیگری از این جنگ باشد.

از سوی دیگر "تئودور كاراسیك" تحلیلگر امنیتی مستقر در دبی گفت: از نظر بسیاری از افراد، موضوع ایران در صدر قرار ندارد چرا كه كل منطقه درگیر انقلاب‌هاست. اما روشن است كه دستگاه‌های اطلاعاتی غرب در تلاش برای نفوذ در ایران و تعقیب و كشتن افرادی هستند كه احتمال می‌رود در برنامه هسته‌ای ایران دخیل باشند.

"ویكتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریكا در واكنش به اظهارات رئیس‌ مجلس ایران به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما در این رخداد مشاركت نداشتیم. ما با خانواده این قربانی اظهار همدردی می‌كنیم و هرگونه اقدام ترور یا حمله علیه مردم بیگناه را محكوم می‌كنیم.

"ایگور پان‌كروتینكو" استاد تاریخ و محقق برجسته روس معتقد است كه ترور "داریوش رضایی نژاد " دانشمند ایرانی، در ادامه اقدامات خصمانه تل آویو و واشنگتن برضد برنامه هسته‌ای ایران است.

"ایگور كوروچینكو"، كارشناس نظامی و سردبیر مجله "دفاع ملی " روسیه نیز در مصاحبه با روزنامه كامرسانت گفت: این احتمال بسیار زیاد است كه آمریكا و بخصوص اسرائیل كه برنامه هسته‌ای ایران را در جهت ساخت سلاح اتمی می‌دانند، در پشت ماجرای حذف فیزیكی دانشمندان ایرانی قرار داشته باشند.

وی افزود: از بین بردن فیزیكی شخصیت‌های كلیدی در برنامه هسته‌ای ایران، بویژه در بعد نظامی برای اسرائیل اهمیت حیاتی دارد. به همین دلیل بدون تردید كشتن و یا ربودن افرادی كه در این عرصه فعالیت دارند، می تواند یكی از اهداف اصلی فعالیت‌های موساد باشد.

"ایگور پان‌كروتینكو" استاد تاریخ و محقق برجسته روس معتقد است كه ترور "داریوش رضایی‌نژاد" دانشمند ایرانی در ادامه اقدامات خصمانه تل‌آویو و واشنگتن ضد برنامه هسته‌ای ایران است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آسیای مركزی، با اشاره به شناخت دقیق مسئولان جمهوری اسلامی ایران از دشمنان این نظام، تصریح كرد: حق با "علی لاریجانی " رئیس مجلس جمهوری اسلامی ایران است كه این ترور را "تلاش آمریكا برای جبران شكست سیاست‌های خود " دانسته و به صراحت اعلام كرد كه آمریكا، اسرائیل و متحدین اروپایی آنان به دنبال تامین منافع خود، حتی از راه‌های غیرانسانی هستند.

نظرات بینندگان