arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۲۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۰

افزايش ۵ شبكه در صدا و سيما

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سازمان صدا و سيما از افزايش ۴ يا ۵ شبكه به شبكه‌هاي رسانه ملي تا آخر امسال خبر داد و گفت: ‌قول داده‌ايم كه به عنوان هديه صدا و سيما مبّدل‌هاي ديجيتال ۱۴شبكه تلويزيوني را در اختيار روساي آموزش و پرورش مناطق قرار دهيم.

به گزارش فارس،‌ سيد عزت‌الله ضرغامي امروز در دومين روز از بيست و هشتمين اجلاس سالانه روساي آموزش و پرورش كشور كه در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي در حال برگزاري است با بيان اينكه هر غذاي معنوي براي هر كسي صحيح و درست نيست، اظهار داشت: كساني كه وظيفه تربيت و رشد جامعه را به عهده دارند بايد به اين نكته توجه كنند كه تربيت و پرورش و رسالتي كه برعهده آموزش و پرورش است هم در معاونت پرورشي و هم در معاونت‌هاي آموزشي بايد دنبال شود بنابراين لازم است تا مرزبندي‌هايي كه در اين زمينه ايجاد مي‌شود از بين برود.

وي در ادامه با اشاره به آسيب‌ها و تهديد‌هاي پيش‌روي دانش‌آموزان تصريح كرد: بسياري از افراد چه بخواهيم و چه نخواهيم به طور مستقيم و غيرمستقيم بر روي فرزندان ما كار مي‌كنند و كالاهاي متعدد فرهنگي كه به خاطر جلوه‌هاي پيچيده هنري از تأثير‌گذاري بالايي برخوردار هستند به صورت يك بمباران گسترده چتر خود را بر روي بچه‌هاي ما گسترده‌اند.

رئيس سازمان صدا و سيما ادامه داد: اين محصولات متعدد فقط ماهواره‌ها نيستند و در خيابان‌ها نيز انواع و اقسام فيلم‌ها و بازي‌هاي رايانه‌اي ديده مي‌شود بنابراين در مواجهه با دانش‌آموزان بايد فرض را بر اين بگذاريم كه استخوان اين تهديد‌ها در گلو گير كرده است و بايد به دنبال آن باشيم كه چطور اين مشكل را حل كنيم.

*لسان صدق و شرح صدر در وجود مدير و مربي پرورشي ضروري است

ضرغامي با تأكيد بر ضرورت شناخت درست و جهان‌بيني كامل از وضعيت دانش‌آموزان در مدارس گفت: تا زماني كه اين شناخت را نداشته باشيم كار چندان بزرگي نمي‌توانيم انجام دهيم، هرچند شايد با بعضي كارهاي تكراري و آمارها بتوانيم خيال خود را راحت كنيم.

وي اضافه كرد: لسان صدق و شرح صدر كه بايد در وجود يك مدير آموزشي و پرورشي و نيز مربيان پرورشي وجود داشته باشد شرط ضروري است تا بدانند كه چطور فرزندان مردم را تربيت كنند.

*هديه رسانه ملي به فرهنگيان با توزيع مبدّل‌هاي ۱۴ شبكه تلويزيون

رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به وجود ۲ هزار شبكه ماهواره‌اي تصريح كرد: تعداد اين شبكه‌ها چندان مهم نيست چون از يك سقف مشخص به بعد تعداد آنها چندان فرق نمي‌كند و مهم كاركرد آنهاست.

ضرغامي با اشاره به تلاش رسانه ملي براي پوشش شبكه‌هاي تلويزيوني با كيفيت ديجيتال به ويژه شبكه‌هاي جهاني براي مردم خاطرنشان كرد: به آقاي حاجي بابايي قول داده‌ايم كه به عنوان هديه صدا و سيما مبدل‌هاي ديجيتال ۱۴ شبكه تلويزيوني را در اختيار روساي مناطق آموزش و پرورش سراسر كشور قرار دهيم با اين توضيح كه نيمي از هزينه آن را رسانه‌ ملي پرداخت مي‌كند و ۵۰ درصد ديگر را نيز آموزش و پرورش تقبل مي‌كند همچنين تا پايان سال نيز ۴ يا ۵ شبكه به شبكه‌هاي رسانه‌هاي ملي افزوده مي‌شود.

*افزايش آنتروپي در ميان دانش‌آموزان يكي از تهديد‌ات ماهواره‌هاست

وي در ادامه با بيان اينكه يكي از تهديد‌ات ماهواره‌ها بر روي بچه‌ها افزايش آنتروپي (ميل به بي‌نظمي) در ميان آنان است، گفت: دليل اين مشكل اين است كه يك نوجوان در هنگام استفاده از ماهواره‌هاي خارجي به دليل اينكه زبان بلد نيست و مدام از اين شبكه به آن شبكه مي‌رود تا برنامه‌هاي جذاب و موردنظر خود را پيدا كند پس از مدتي دچار بيماري مي‌شود و قدرت تمركز و انسجام فكري و روحي براي درس خواندن و اعتماد به نفس خود را از دست مي‌دهد.

ضرغامي تصريح كرد: نوع كار صدا و سيما مواجهه با «مخاطب انبوه» است و به دنبال آن هستيم تا براي ارايه برنامه‌هاي مفيد به دانش‌آموزان حركت‌هاي جديدي را با آموزش و پرورش شروع كنيم.

رئيس سازمان صدا و سيما در ادامه با اشاره به تدوين جزوه‌اي در اين سازمان با محتواي علل گرايش به ماهواره و آثار مخرب آن در حوزه‌هاي مختلف گفت: از جمله اين آثار مخرب افزايش آنتروپي و آشفتگي ذهني، فزون‌خواهي جنسي، ايجاد گسست نسلي نسبت به نسل‌هاي قبل در رابطه با هنجار‌هاي جامعه، بلوغ زودرس، ذائقه سازي عاطفي و هيجاني براي تحريك سريع و بدون تعقل در رفتارهاي سياسي و قبح زدايي از امور ذاتا قبيح و روابط نامشروع است.

ضرغامي با اشاره به بعضي ديگر از تاثيرات شبكه‌هاي ماهواره‌اي بر روي كودكان و نوجوانان گفت: اگر در گذشته مراقبت مي‌شد كه فرهنگ و تربيت بچه‌ها هنگام بيرون رفتن از خانه دچار آسيب نشود امروز به دليل آنكه بچه‌ها ساعت‌ها در مقابل شبكه‌هاي مختلف مي‌نشينند مراقبت مي‌شود تا بيرون بروند و كمتر درگير آسيب‌هاي ماهواره‌ها باشند.

رئيس رسانه ملي با بيان اينكه همه بايد به يكديگر كمك كنيم تصريح كرد: اشكال ما در صدا و سيما اين است كه به دليل آنكه مخاطب ما انبوه است و براي سلايق مختلف برنامه توليد مي‌شود تصور مي‌شود كه هر برنامه‌اي براي هر نوجواني مفيد است اما اين مأموريت آموزش و پرورش است كه براي بچه‌ها در مدارس تبيين كنند كه كدام برنامه براي آنها مفيد است و البته بايد توجه داشت آن مربي پرورشي كه قدرت تشخيص برنامه‌هاي مفيد را نداشته باشد كار خود را به درستي انجام نداده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
0
آقاي ضرغامي پس شبكه اختصاصي ورزش چي شد ؟ بجاي افزايش شبكه هاي درپيتي شبكه ورزش را راه اندازي كنيد . كه 90% مخاطب دارد .
نظرات بینندگان