arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۲۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۰ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

واردات برنج ممنوع شد

معاون مديركل دفتر برنج وزارت جهاد كشاورزي گفت: طبق اعلام وزير جهاد كشاورزي به وزارت بازرگاني از اوايل مرداد جاري تا اواخر مهرماه امسال واردات برنج به كشور ممنوع است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مديركل دفتر برنج وزارت جهاد كشاورزي گفت: طبق اعلام وزير جهاد كشاورزي به وزارت بازرگاني از اوايل مرداد جاري تا اواخر مهرماه امسال واردات برنج به كشور ممنوع است.

به گزارش فارس، سيدابراهيم موسوي در مراسم نخستين برداشت مكانيزه برنج در اين شهرستان وضعيت توليد برنج در كشور را خوب دانست و با بيان اينكه 21 استان كشور برنج خيز هستند، افزود: گيلان دومين استان توليدكننده برنج در كشور است.

معاون مديركل دفتر پنبه، حبوبات و نباتات صنعتي وزارت جهاد كشاورزي با اشاره به اين كه امسال توليد برنج در كشور افزايش داشته، خاطرنشان كرد: امسال بالغ بر يك ميليون و 100 هزار تن شلتوك در گيلان توليد مي شود و به همين نسبت نيز در كشور شاهد افزايش 10 درصد توليد برنج هستيم.

اين مسئول مناسب بودن آب و هوا را دليل بر مطلوبيت وضعيت محصول برنج در كشور دانست و ادامه داد: پيش بيني مي شود از كشت برنج در 635 هزار هكتار مزارع شاليزاري كشور مقدار 3 ميليون و 400 هزار تن شلتوك برداشت شود كه 66 درصد آن تبديل به برنج سفيد مي شود.

موسوي با بيان اين كه در حال حاضر 81 درصد نياز به برنج كشور با توليد داخلي تامين شده است ابراز داشت: با اقدام هايي كه صورت مي گيرد مي توانيم تا چند سال آينده تمام نياز كشور به برنج را در داخل تامين كرده و در اين زمينه خودكفا شويم.

وي مازندران را استان نخست در توليد برنج كشور ناميد و تصريح كرد: در اين استان ارقام پرمحصول بيشتر كشت مي شود و در گيلان نيز كشت ارقام پرمحصول برنج در حال توسعه است و اين دو استان به تنهايي 80 درصد نياز برنج كشور را تامين مي كنند.

اين مسئول اضافه كرد: طبق اعلام وزير جهاد كشاورزي به وزارت بازرگاني، از اوايل مردادماه جاري تا اواخر مهرماه امسال هيچگونه واردات برنج به كشور انجام نمي شود و پس از آن نيز واردات بايد براساس تعيين سقف از طرف وزارت جهاد كشاورزي انجام شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نسل سوخته
|
FRANCE
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
0
امیدوارم قیمتش هم کنترل کنید که یهو باز در واردات رو باز نکنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
0
1
با سلام به اطلاع ميرساند اين روند قبلا نيز در مورد چند كالا در طي ساليان گذشته رواج داشته ليكن در اين مدت ثبت سفارش برنج انجام نمي شود اما كساني كه قبلا ثبت سفارش داراي اعتبار كه اعتبار آن شش ماهه است براي واردات برنج از وزارت بازرگاني اخذ نموده اند مبادرت به واردات برنج ميكنند و در اين راستا بسياري از سودجويان از قبل ثبت سفارش هاي زيادي در تناژ بسيار بالا اخذ كرده ودر اين مدت با استفاده از شعار ممنوعيت برنج خود را وارد وبا قيمت گزاف تر فروش ميكنن به هر حال اين ممنوعيت فقط بصورت شعار ودر خدمت سود جويان است نه به نفع توليد كنندگان
نظرات بینندگان