arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

میزان توليد روزانه گاز در پارس جنوبي چقدر است؟

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از توليد روزانه ۸۰۰ ميليون مترمكعب گاز در پارس جنوبي خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از توليد روزانه ۸۰۰ ميليون مترمكعب گاز در پارس جنوبي خبر داد.

به گزارش فارس، موسي سوري در جمع خبرنگاران در پارس جنوبي اظهار داشت: پارس جنوبي روز به روز به سمت رشد و پيشرفت بيشتر حركت مي‌كند و تلاش متخصصان داخلي در رشد اين منطقه با وجود تحريم‌هاي بين‌المللي تحسين‌برانگيز است.

وي افزود: امضاي تفاهم‌نامه صادرات گاز از ايران به سوريه و عراق و مديترانه و اروپا برگ زريني بر افتخارات وزارت نفت و ايران اسلامي است و نشان دهنده اهميت ايران در انرژي جهان است.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس خاطرنشان كرد: امضاي قرارداد تفاهم‌نامه انتقال گاز ايران به كشورهاي عراق، سوريه، لبنان و اروپا كه روز دوشنبه هفته جاري به امضا رسيد در واقع با مسئوليت وزارت نفت منعقد شده و ميزان فروش گاز در اين قرارداد به عهده شركت ملي گاز ايران است.

سوري تصريح كرد: همچنين مسئوليت توليد اين گاز در حوزه كاري ‏شركت نفت و گاز پارس و شركت ملي نفت ايران قرار دارد.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس از توليد روزانه ۸۰۰ ميليون مترمكعب گاز در پارس جنوبي خبر داد و خاطرنشان كرد: هم‌اكنون حدود ۲۴۰ ميليون متر مكعب گاز از ميدان پارس جنوبي توليد مي‌‌‌شود و با بهره‌برداري از ۲۹ فاز استاندارد پارس جنوبي اين رقم به ۸۰۰ ميليون متر مكعب خواهد رسيد كه البته بيشتر از نياز گاز كشور است.

وي اضافه كرد: براساس برآوردهايي كه درباره مصرف داخلي صورت گرفته، با توليد از تمام فازهاي پارس جنوبي؛ حدود ۲۰۰ تا۲۵۰ ميليون مترمكعب گاز مازاد نياز كشور ‏توليد خواهيم كرد.

سوري در ارتباط با مصارف گاز مازاد بيان داشت: بخشي از اين گاز به ‏مصرف داخلي، بخشي به منظور صادرات و بخشي نيز به چاه‌هاي نفتي خوزستان تزريق خواهد شد.

سوري عنوان داشت: هم‌اكنون در فازهاي ۹ و ۱۰ پارس جنوبي ۱۷ ميليون متر مكعب گاز توليد مي‌‌شود كه اين ميزان تا پايان سال جاري به ۵۶ ميليون متر مكعب خواهد رسيد.

مديرعامل شركت نفت و گاز پارس ادامه داد: ميزان توليد گاز اين شركت امسال حدود ۴۰ ميليون متر مكعب، سال آينده بيش از ۵۰ ميليون، سال ۹۲ بيش از ۱۰۰ ميليون و تا پايان سال سوم به طور كلي بيش از ۵۵۰ ميليون ‏مترمكعب افزايش خواهد داشت.‏

سوري تصريح كرد: شركت نفت و گاز پارس در راستاي افزايش بهره‌وري و افزايش توليدات پارس جنوبي فعاليت چشمگيري دارد و به‌ويژه در راه‌اندازي فازهاي در دست احداث تلاش فوق‌العاده‌اي صورت گرفته است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
0
چطور ممکن است تولید روزانه گاز کل کشور 600 میلیون متر مکعب باشد اما پارس جنوبی به تنهایی روزانه 800 متر مکعب تولید کند؟
نظرات بینندگان