arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۴۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۰

بهترين وسيله براي ارشاد مردم محبت است

عضو شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه محبت را بهترين وسيله براي ارشاد مردم دانست و گفت: روحانيون بايد محبوب مردم باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه محبت را بهترين وسيله براي ارشاد مردم دانست و گفت: روحانيون بايد محبوب مردم باشند.

به گزارش "انتخاب" به نقل از فارس ، آيت‌الله سيدهاشم رسولي محلاتي ظهر امروز در گردهمايي بزرگ علما، روحانيون و طلاب گيلان در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر به زندگي امام (ره) اشاره كرد و اظهار داشت: چهره و نگاه امام (ره) داراي نفوذ بود و شخصيت ايشان ابهت داشت. 

وي ارشاد مردم را يكي از بهترين و بزرگ‌ترين نعمت‌هاي الهي براي روحانيون عنوان كرد و افزود: فضيلت ارشاد بسيار ارزشمند است. 

رسولي محلاتي با بيان اينكه روحانيون مقام احياي نفوس مردم را دارند، تصريح كرد: عمل به اين امر بزرگ‌ترين فريضه است. 

نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: روحانيون بايد به صورتي عمل كنند تا مقبول مردم باشند و اقشار مختلف سخنان آنها را بپذيرند. 

وي پذيرش و فهميدن سخنان مرشد و هادي را بسيار مهم خواند و گفت: محبت يكي از مهم‌ترين مسائل در پذيرش سخنان است. 

رسولي محلاتي محبت را بهترين وسيله براي ارشاد مردم ذكر كرد و بيان داشت: حب و بغض جزو ايمان بوده ضمن اينكه دين محبت مي‌آورد و محبت جزو دين است. 

عضو شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه با تاكيد بر ارتقاي علم و آگاهي مردم، افزود: برخي اعتقاد دارند با تقويت قانون در جامعه مردم اخلاقي مي‌شوند. 

وي بهترين راه اخلاقي كردن مردم را ايجاد محبت بين مردم و روحانيون معرفي كرد و اظهار داشت: دوست داشتن گوينده بهترين راه براي تاثيرپذيري مردم است. 

رسولي محلاتي با بيان اينكه روحانيون بايد محبوب مردم باشند، تصريح كرد: محبوبيت امام (ره) يكي از عوامل موفقيت ايشان بوده و مردم امام (ره) را دوست داشتند. 

نماينده ولي فقيه در بنياد مسكن انقلاب اسلامي محبت اهل بيت (ع) را هدايت كننده دانست و خاطرنشان كرد: امام (ره) از محبت بهترين استفاده را براي ارشاد مردم مي‌كردند. 

وي محبت را بهترين وسيله براي پذيرش سخنان روحانيون و مديران ناميد و گفت: با اعمال قانون و علم كار زيادي نمي‌شود انجام داد. 

رسولي محلاتي تهذيب نفس در ايجاد محبت روحانيون در دل مردم را تاثيرگذار خواند و بيان داشت: دينداري، تواضع و بذل و بخشش محبت مي‌آورد. 

عضو شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه با تاكيد بر اينكه نگاه روحاني نبايد به دست مردم باشد، افزود: روحاني بايد در زندگي خودكفا باشد و اين امر در تاثيرگذاري سخنان او بسيار موثر است. 
وي توصيه‌هاي روحانيون در برطرف كردن مشكلات مردم را موثر دانست و تصريح كرد: خوش‌‌‌رويي موجب ايجاد محبت مي‌شود. 

رسولي محلاتي تواضع و فروتني را يكي ديگر از عوامل ايجاد محبت توصيف كرد و اظهار داشت: تواضع و فروتني يكي از عناصر مهم موفقيت امام (ره) بود. 

وي خاطرنشان كرد: اگر مي‌خواهيم مردم سخنان ما را بپذيرند بايد خود را اصلاح كنيم و با انجام اين امر مردم راحت‌تر سخنان روحانيون را مي‌پذيرند و موثرتر است. 

* روحانيون مردم را به تلاوت قرآن كريم تشويق كنند 

امام جمعه موقت رشت نيز در اين مراسم با تاكيد بر عصيان فرعون درون انسان‌ها گفت: ماه مبارك رمضان نزديك مي‌شود و تمام اوقات آن ارزشمند است. 

حجت‌الاسلام والمسلمين يوسف صديق عرباني ماه رمضان را با عظمت ناميد و افزود: روحانيون با اعمال و گفتار خود مردم را جذب كنند. 

وي با اشاره به تقديم شهداي روحاني در انقلاب اسلامي، تصريح كرد: روحانيون پاسداران قرآن و نيايش هستند. 

صديق عرباني بر استفاده از موعظه‌هاي خداوند تاكيد كرد و بيان داشت: نصيحت خداوند را بايد پذيرفت.

امام جمعه موقت رشت نفهميدن و نشنيدن در عصر اطلاعات را جايز ندانست و خاطرنشان كرد: طلبه و روحاني امروز با ديگر زمان‌ها فرق دارد و مي‌تواند تمام جهان را زير بال فكر و انديشه خود قرار دهد. 

وي ادامه داد: روحانيون بايد مردم را به تلاوت قرآن كريم تشويق كنند زيرا قرآن بهترين دارو براي دل و جان آنهاست و با قرآن مانوس مي‌شوند. 

صديق عرباني با بيان اينكه روحانيون بايد رابطه بين خود و معبود را حفظ كنند، اظهار داشت: هيچ قدرتي نمي‌تواند در دل‌هاي متحد نفوذ كند. 

امام جمعه موقت رشت انسان‌ها را بهترين مخلوقات خداوند معرفي كرد و گفت: قرآن در كنار محبت آل محمد (ص) بايد براي مردم حفظ شود. 

وي با تاكيد براينكه عالمان حق ندارند مردم را از رحمت خداوند مايوس كنند، خاطرنشان كرد: تمام گناهان مادامي كه حقوق ديگر به عهده افراد نباشد مورد رحمت خداوند قرار مي‌گيرد. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
نخود آش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
3
تورو خدا!!!؟؟یا من معنی محبت رو نمیفهمم یا اینکه معنی محبت شده بازخواست برو بشین تو ون تعهدنامه و ... به منظور ارشاد بهتر!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۶
0
4
بهترين وسيله براي ارشاد به مردم محبت است.
یا
بهترين وسيله براي محبت به مردم "گشت" ارشاد است.
نظرات بینندگان