arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۰

مراسم قرعه‌کشي دور مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل فردا برگزار مي شود

مراسم قرعه‌کشی دور مقدماتی جام جهانی دو هزار و چهارده برزیل روز شنبه در ریودوژانیرو پایتخت این کشور برگزار خواهد شد. این مراسم که صد دقیقه به طول خواهد انجامید در ورزشگاه مارینا دا گلوریا برگزار می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم قرعه‌کشی دور مقدماتی جام جهانی دو هزار و چهارده برزیل روز شنبه در ریودوژانیرو پایتخت این کشور برگزار خواهد شد. این مراسم که صد دقیقه به طول خواهد انجامید در ورزشگاه مارینا دا گلوریا برگزار می شود.

به گزارش انتخاب، برگزاری این مراسم که بصورت زنده در سراسر جهان پخش خواهد شد بیش از سی میلیون دلار برای برزیل هزینه دربر خواهد داشت. بیش از هزار تن از مقامات و شخصیتهای فوتبالی جهان در این مراسم حضور خواهند داشت. جوانا هاوالانژ رئیس کمیته برگزاری این رقابتها - و دختر بزرگ ژائو هاوالانژ رئیس سابق فیفا - در این باره گفت: برنامه ریزی برای برگزاری این رویداد از یک سال پیش آغاز شد.

امیدواریم این مراسم با شکوه هر چه تمامتر برگزار شود و به جهانیان ثابت شود برزیل شایستگی میزبانی جام جهانی فوتبال را دارد.

ده تن از بازیکنان سابق و حال حاضر تیم ملی برزیل از جمله رونالدو، نیمار و گانسو به انجام مراسم قرعه کشی کمک خواهند کرد.

ویسنته دل بوسکه - که سال گذشته اسپانیا را قهرمان جام جهانی آفریقای جنوبی کرد - ، لوران بلان سر مربی تیم ملی فرانسه، ‌گاس هیدینگ سرمربی تیم ملی ترکیه، فابیو کاپلو سر مربی تیم ملی انگلیس و ماریو مندز سرمربی تیم ملی برزیل به همراه سی و هشت مربی دیگر در این مراسم حضور خواهند داشت. جرمی والکه دبیر کل فیفا اداره مراسم فردا را بر عهده خواهد داشت.

او گفت: به سبب حساسیت های سیاسی گرجستان،‌روسیه و همچنین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در یک گروه قرار نخواهند گرفت و اگر در قرعه کشی این اتفاق بیفتد آنرا تغییر خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ریودوژانیرو، گرچه برخی بازیهای دور مقدماتی جام جهانی برزیل آغاز شده اما این رقابتهای رسما اواخر امسال آغاز خواهد شد و تا نوامبر دو هزار و سیزده به پایان خواهد رسید.

در جام جهانی دو هزار و چهارده برزیل در مجموع هشتصد و بیست و چهار بازی انجام خواهد شد.
نظرات بینندگان