arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۰

سه ميليون و هفتصد هزار سوماليايي در معرض خطر مرگ

نزدیک به سه میلیون و هفتصد هزار سومالیایی به خاطر گرسنگی در معرض خطر مرگ قرار گرفته اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نزدیک به سه میلیون و هفتصد هزار سومالیایی به خاطر گرسنگی در معرض خطر مرگ قرار گرفته اند.

 به گزارش انتخاب به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، درگیری های نظامی در مگادیشو همچنان ادامه دارد و نیروهای دولتی سومالی با پشتیبانی سربازان و تسلیحات اتحادیه افریقا به مواضع افراد مسلح جنبش تندرو جوانان اسلامی حمله می کنند.

صبح پنج شنبه درگیریها همچنان ادامه داشت و تشخیص تعداد کشته شدگان و زخمی شدگان و خسارت های ناشی از درگیری ها ممکن نبود اما منابع پزشکی خبر از زخمی شدن برخی افراد دادند این درگیری ها اندکی قبل از فرود امدن یک هواپیمایی مربوط به برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در فرودگاه مگادیشو صورت می گرفت.

 این هواپیما حامل محموله دارو و غذا برای سومالی هایی بود که شاهد بدترین خشکسالی و قحطی از سی سال گذشته تا به حال بودند. دیوید اور یکی از مسوولان برنامه جهانی غذا گفت:این هواپیما چهارده تن محموله داروی و غذایی به خود اورده است و در روزهای اینده نیز شصت تن غذای دیگر دریافت خواهیم داشت.

 پیش بینی می شود تا اغاز ماه اوت سه هزار و پانصد کودک سومالیایی از کمکهایی غذایی و پزشکی بهره مند شوند البته نخست وزیر سومالی از سازمان ملل متحد به علت کندی عملیات ارسال و توزیع غذا در میان نیازمندان انتقاد کرد چرا که احتمالا این مساله باعث شد تا بسیاری از سومالیایی ها منتظر کمکهای سازمان ملل متحد نمانند و از جهنم جنگ و گرسنگی به اردوگاه اوارگان داداب در شمال کنیا فرار کنند.

 یکی از اوارگان سومالیایی که در اردوگاه داد اب به سر می برد گفت این سخت ترین مسافرتی بود که در طول زندگی ام انجام دادم، با دوازده کودک ، هفده روز در راه بودم. در مثلث مرزهای کنیا، سومالی و اتیوپی بزرگترین مراکز کمک رسانی جهان مستقر شده اند و بیش از چهارصد هزار پناه جو را در خود جای داده اند. به هر حال نزدیک به سه میلیون و هفتصد هزار سومالیایی به خاطر گرسنگی در معرض خطر مرگ قرار گرفته اند؛ جنوب سودان بیش از دیگر مناطق از موج قحطی و گرسنگی متضرر شده است.
نظرات بینندگان